GUI automatisch benaderen.

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2.589

GUI automatisch benaderen.

Voor een project moet ik een hoop dezelfde zaken keer op keer ingegeven in een grafich user interface graag had ik dit op één of ander manier geautomatiseerd.

kan dit?

Het betreft een c sharp programma waarvan ik de source code niet heb alleen de applicatie dus hoe kan ik op één of andere manier iets schrijven / maken zodat ik de opdrachten kan automatiseren?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: GUI automatisch benaderen.

Je kan een programma zoeken dat je keystrokes en muisinput kan opnemen en terug afspelen. Ik zou zelf niet weten welk programma daar goed voor is, maar als je op google zoekt naar dingen als 'macro recorder' of 'keystroke recorder' zou je wel iets moeten vinden.

Een alternatief is dat je zelf een scriptje (vbs) schrijft dat de nodige keystrokes en muisbewegingen uitvoert.

Berichten: 2.589

Re: GUI automatisch benaderen.

kan ik miss omdat ik weet dat het een C# program is iets meer doen dan enkel muis bewegingen registreren en afspelen?

het programma draait uiteindelijk in een virtueel machine?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: GUI automatisch benaderen.

Lees misschien ook zeker dit artikel eens door.

De makkelijkste manier is waarschijnlijk zoals ik zei: navigeer met keystrokes door de GUI. Met TAB kan je de focus tussen verschillende controls verplaatsen en met ENTER activeer je dingen zoals buttons. AutoIt is hiervoor blijkbaar wel populair. (Zulke technieken worden ook vaak gebruikt om vals te spelen in games.)

Wat jij voorstelt zou ook moeten lukken. Je moet dan in jouw eigen .NET programma een handle maken voor het venster dat je wil controleren. Als je die hebt, dan vermoed ik dat je toegang zal hebben tot de container die de controls van dat form bevat. Je zal dan wel eerst de IDs van alle controls die je nodig hebt moeten achterhalen. Je kan ze normaal gewoon in debug mode inspecteren, maar je kan evt ook een programma als Hawkeye gebruiken.

Deze pagina geeft een tutorial met windows calc.exe als voorbeeld.

Reageer