condensatie/dauwpunt SOx

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 10

condensatie/dauwpunt SOx

Hallo,

Ik ben opzoek naar een grafiek om te zien op werke temperatuur de SOx in onze rookgassen zal condenseren. Ik ga er van uit dat er voor S een vergelijkbare grafiek is als de moller diagram.

Weet iemand waar(internet literatuur etc.) ik dit kan vinden?

De rookgassen worden gemeten in SOx concentratie dus kan het helaas niet specificeren.

mvg

Edwin

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: condensatie/dauwpunt SOx

Ik denk niet dat SOx zal condenseren. Het zal waarschijnlijk wel oplossen in waterdruppels, ik heb geen idee van hoe sterk, maar ik vermoed dat dat bij elke temperatuur waarbij water condenseert wel zal gebeuren. Je (water)condens wordt daarmee dus een zwavelzuuroplossing.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 10

Re: condensatie/dauwpunt SOx

Hallo,

Bedankt voor je antwoord.

Ik had het idee voorgedragen om energie terug te winnen uit de rookgassen, hierbij werd ik gewaarschuwd voor het invreten van sulfaten op het metaal van een warmtewisselaar. Nu zag ik 2 optie's:

* Boven de condensatie temperatuur van de agresieve stof blijven

* een kunststof warmtewisselaar geberuiken en deze afvoeren als chemisch afval indien deze dicht geslibt is

Punt 1 lijkt mij een stuk goedkoper, en probeer dus te achterhalen wat het de kritische tempertuur is waar boven gebleven moet worden. Zover ik weet zal bij de condensatie de zwavel atomen zich niet los breken van de zuurstof. Of denk ik nu verkeerd en gaat het hier wel puur om de zwavel zelf waar de temperatuur van gezocht moet worden?

Reageer