voorspellende dromen

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1

voorspellende dromen

Lezers,

Mij gebeurd dit geregeld, ongeveer een keer per jaar, maar vreemd.

Ik heb dromen waarin ik dingen zie. Nooit personen. Nooit herkenbare locaties.

Maar...

soms jaren later zie ik het 'plaatje' in het echt wat ik ooit gedroomd heb. Ook zijn er voorwerpen die later in tijd gemaakt zijn dan de droom gedroomd is.

Nog vreemder, al ik exact dezelde droom heb, ook daar soms met grote tijdverschillen, WEET ik al dat ik het ooit ga zien, omdat het me al te vaak gebeurd is.

Voorbeelden:

Al kind van een jaar of 5 gedroomd dat de auto op de eerste etage in de garage werd gereden en stond. Nu heb ik een garage op de eerste etage, omdat het huis in de bergwand ligt. Toen ik de eerste keer tevreden keek hoe ie geparkeerd stond, bingo!!

Een paar dagen geleden was ik in een huis, met een handgemaakte tekening op de muur. De tekening is identiek met die in de droom, ook de indeling, inhoud, staat van onderhoud van het huis, doch de tekening is vorig jaar gemaakt, terwijl de droom al een paar jaar oud is. En ik kan er niet eerder geweest zijn.

Ook 'herkende' ik een muur die ik zelf daarvoor net gemaakt heb.

Het ene 'plaatje' (foto) uit de droom (film) herken ik, de hoek en afstand moet exact kloppen, 'op elkaar vallen', want alle dromen onthouden doe ik echt niet.

Zo heb ik ook al een paar keer gedroomd, hoe ik, denk ik dan maar, dood ga...

Wat of wie kan hier wat mee? Ben ik de enige?

Zijn er dan toch paralelle universums??

Berichten: 12.262

Re: voorspellende dromen

Ik denk dat het vooral affirmation bias is. Veronderstelt dat je regelmatig droomt heb je inmiddels duizenden dromen gehad die geen werkelijkheid zijn geworden, maar dat vergeet je. De gevallen waarbij je iets ooit gedroomd hebt en vervolgens in een situatie komt die daar dicht bij ligt blijft je bij.

Het is denk ik een beetje vergelijkbaar met het fenomeen dat mensen vaak opmerken dat degene aan wie ze denken op dat moment net opbelt oid. An sich is die waarneming niet verkeerd, maar alle keren dat ze aan iemand denken zonder dat diegene opbelt worden vergeten.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: voorspellende dromen

What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-


Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: voorspellende dromen

Deze topic gaat daar ook over: Toekomst dromen

In elk geval hoef je je geen zorgen maken over of jouw dromen ook iets zeggen over hoe je ooit zal sterven... Neen dus, een droom zegt daar niks over... ;)

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Reageer