glazen injectiespuiten en bijbehorende naald van 30 cm

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 19

glazen injectiespuiten en bijbehorende naald van 30 cm

Hallo

We willen uit een glazen vat gevuld met een specifiek oplosmiddel onder stikstof-atmosfeer een hoeveelheid aftappen met een injectiespuit. Vanwege het oplosmiddel moet deze spuit van glas zijn en een naald hebben van ca. 30 cm. Ik heb al op internet gezocht naar een spuit die voldoed aan deze eisen maar kan hem niet vinden. Weet een van jullie een bedrijf die dit verkoopt?

Groet Andre

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: glazen injectiespuiten en bijbehorende naald van 30 cm

Ik zou niet weten waar je zoiets kunt vinden, maar vraag me wel af of je niet te strak zoekt. Moet de naald ook van glas zijn? Of mag de spuit ook van metaal zijn? Kun je eventueel met een pipet een monster nemen?

Zoek op google eens met "laboratory liquid sampling", dan vind je legio bedrijven die van alles op dit gebied doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: glazen injectiespuiten en bijbehorende naald van 30 cm

Ik ga ervan uit dat een leverancier zoals Boom dergelijke spuiten wel levert, inclusief metalen naald.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 12.262

Re: glazen injectiespuiten en bijbehorende naald van 30 cm

Ik weet het niet hoor... glazen injectiespuiten zijn wel algemeen vergkrijgbaar als labmateriaal, maar met een naald van 30 centimeter eraan?

Kun je niet beter een opslagfles zoeken die een minder lange naald nodig heeft, of het evt wat kantelen oid zodat je het oplosmiddel kunt opzuigen met een kortere naald? Langer dan een cm of 15 heb ik ze zelden gezien.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: glazen injectiespuiten en bijbehorende naald van 30 cm

Die naald hoeft er ook niet aan te zitten. Er zijn verwisselbare naalden met inderdaad lengtes van 30 cm (12") en langer ook nog wel.

Zie bijvoorbeeld hier (alleen levert Aldrich niet aan particulieren)
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 19

Re: glazen injectiespuiten en bijbehorende naald van 30 cm

Inderdaad heeft Aldrich dit type naalden en ook glazen spuiten. De naald mocht inderdaad van RVS zijn. Levering is geen probleem want ik ben instructeur op organische chemie (Hogeschool Rotterdam) Ik heb ze ondertussen besteld. Bedankt voor de reacties.

Reageer