Betalen om reclame niet te zien

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 10.563

Betalen om reclame niet te zien

Is het geen idee dat mensen tegen betaling een reclame-vrije site te zien krijgen? Een aanpassing van het Lorentziaanschap bijvoorbeeld?

Ik vind dat WSF heel netjes en terughoudend omgaat met reclame. Helaas worden internet-reclames steeds agressiever, en daar kan het forum niet zoveel aan doen, behalve de desbetreffende reclames verwijderen na voldoende meldingen, maar dat is altijd reactief.


Ik persoonlijk zou best bereid zijn om te betalen om van dat soort reclames af te zijn, en anderen misschien ook wel. Een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van het bedrag wat dan nodig is om de gemiste reclame-inkomsten te dekken. Ik kan me voorstellen dat het forumbeheer daar ook niet direct inzicht in kan/mag/wil geven, maar misschien is het mogelijk om een indicatie te geven van het betreffende bedrag te geven?


[Edit door Miels: Poll toegevoegd]
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Re: Betalen om reclame niet te zien

Dat hangt dan inderdaad af van het bedrag dat ik daarvoor zou moeten betalen. Mijn inkomsten zijn beperkt.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Betalen om reclame niet te zien

Ik heb hier eerder ook al eens over nagedacht, maar ik zag een groot nadeel: Sommige adverteerders hebben juist iets interessants te bieden voor de vaste gebruikers. En zo worden juist die gebruikers niet bereikbaar.


Echter bedacht ik me net een alternatief: wellicht kunnen we iets (laten) programmeren dat je per dag op zeg 5 pagina's een adverentie ziet. Daarna worden de advertenties niet meer getoond.


Dit is echter geen standaardfunctionaliteit; zoals gezegd zullen we het moeten laten maken. Dus dat zijn ook kosten die -naast inkomstenderving- meegenomen moeten worden. Daarbij is het uiteraard ook van belang hoeveel mensen hier interesse in zouden hebben.


Zoals gezegd heb ik nu nog geen benul in de kosten en baten. Maar ik ben wel benieuwd naar de interesse. Als ik zelf een bedrag zou moeten prikken zou ik 2 euro per maand zeggen. Maar misschien is meer nodig om het kostendekkend te krijgen.


Ik ben zo vrij geweest het bericht van Marko aan te passen om hier een poll bij te zetten.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Re: Betalen om reclame niet te zien

Wat mij betreft zijn het vooral de agressieve en opdringerige advertenties die heen en weer schieten en/of delen van het forum bedekken die ergernis oproepen.

Gebruikersavatar
Berichten: 821

Re: Betalen om reclame niet te zien

Het is niet dat ik het budget niet heb, ik zie mezelf gewoon niet elke maand betalen.

Zolang de reclame niet hinderlijk is vind ik het prima. (knipperen, van positie veranderen e.d.)

Reageer