[scheikunde] Bepaling van NaOH gehalte in caustic soda

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 4

Bepaling van NaOH gehalte in caustic soda

De opdracht was dat je 0,4 gram caustic soda nauwkeurig moest afwegen.daarna oplossen met 10 ml water en het late afkoele. De oplossing overbrenge in een maatkolf,vulle tot maatstreep en vervolgens homogeniseren. Daarna 10 ml ut pipetteren in erlenmeyer wat broomthymolblauw toevoegen en titreren met een zoutzuur oplossing.

En nu...de vraag wat ik nie kan is: ze vrage nl: Bereken de fout in het verkregen eindresultaat...hoe doe ik dit nou..met welke formules..

Berichten: 493

Re: Bepaling van NaOH gehalte in caustic soda

Wat is de fout in je inweeg, hoe nauwkeurig is je balans.

Wat is je fout in je 10ml pipet.

Wat is je fout in aflezen van buret.....

Hiermee moet je tijdens het berekenen van je eindresultaat, doorrekenen.

Waarschijnlijk heb je hierover in je boek iets over gehad. (absolute fouten / procentuele fouten)

Berichten: 4

Re: Bepaling van NaOH gehalte in caustic soda

Alvast bedankt voor uw reactie,maar wat u heeft gezegt had ik al gedaan..maar s volgens de docent nie goed,kent u misschien nog een methode??

Berichten: 493

Re: Bepaling van NaOH gehalte in caustic soda

Wellicht bedoelt je docent dat je de regeltjes omtrent het rekenen met deze meetfouten niet hebt goed toegepast.

Wanneer gebruik je procentuele fouten om mee door te rekenen en wanneer absolute fouten.

En heb je de fouten die ik eerder heb genoemd goed vastgesteld. En zijn dit alle fouten, of heb je misschien

nog een meetfout over het hoofd gezien.

Je zult het toch maar eens opnieuw moeten proberen.

Berichten: 4

Re: Bepaling van NaOH gehalte in caustic soda

Ow ok,ze heeft heel vaag gezegt dt j een differentieer formule moet toepassen,dus dt bracht mij in de war..maar ja..bedankt voor uw hulp..pc:laatst vraag is die menging van water gewoon een oplossing of een verdunning..

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Bepaling van NaOH gehalte in caustic soda

Opmerking moderator

Gelieve je vragen voortaan in correct Nederlands te stellen. Dat staat wat mooier en maakt het geheel een stuk leesbaarder.

Berichten: 4

Re: Bepaling van NaOH gehalte in caustic soda

BedanKt voor alle hulp...

Reageer