Simulaties ondersteunen hypothese dat het universum een hologram is.

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 126

Simulaties ondersteunen hypothese dat het universum een hologram is.

http://www.nature.com/news/simulations-back-up-theory-that-universe-is-a-hologram-1.14328


Er is een publicatie van nature verschenen waarin gesteld wordt dat er aanvullende aanwijzingen zijn voor een zogenaamde hologram theorie. IK moet erbij zeggen dat het niet gaat om een experimenteel bewijs, sterker nog ze hebben 2 'universa' gebruikt die niet eens op de onze lijken:

Neither of the model universes explored by the Japanese team resembles our own, Maldacena notes. The cosmos with a black hole has ten dimensions, with eight of them forming an eight-dimensional sphere. The lower-dimensional, gravity-free one has but a single dimension, and its menagerie of quantum particles resembles a group of idealized springs, or harmonic oscillators, attached to one another.

Nevertheless, says Maldacena, the numerical proof that these two seemingly disparate worlds are actually identical gives hope that the gravitational properties of our Universe can one day be explained by a simpler cosmos purely in terms of quantum theory.

Blijkbaar is er een onderliggend verband tussen een universum met 10 dimensies met een 8 dimensionale bol erin enerzijds en een 1 dimensionaal universum met deeltjes die zich gedragen als verbonden harmonische oscillatoren. Hoe dit precies zit snap ik zelf niet helemaal, maar het geeft de mensen wel hoop dat ze voor het universum waar wij ons nu in bevinden ook een dergelijk model kunnen maken.


Dit lijkt me wel redelijk belangrijk nieuws op wetenschappelijk gebied en daarom post ik het ook hier.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

Re: Simulaties ondersteunen hypothese dat het universum een hologram is.

Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Berichten: 19

Re: Simulaties ondersteunen hypothese dat het universum een hologram is.

"Zoekt en ge zult vinden" omdat alles wat we vinden en nog zullen ontdekken zijn weerklank en oorsprong heeft in ons redeneren. zo is een tafel niet alleen een dood stuk hout of koolstof moleculen maar een blad waar je wat op kunt leggen, enz.

Reageer