PWS verslag met fouten

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 329

PWS verslag met fouten

Beste forummers,

Ik zoek dringend naar jullie hulp. Ik moet een PWS-verslag schrijven en daarvoor heb ik een stencil gekregen. In dit stencil staat wat ik er precies in moet verwerken.

Er is echter één probleem. Mijn PWS-verslag kan niet voldoen aan dit template. We zitten met onze knieën tot in de meetfouten ed.

Nu is mijn vraag, Wat voor hoofdstuk kan ik in mijn PWS-verslag zetten als ik geen conclusie kan trekken, aangezien de metingen fout zijn gedaan etc.

Met vriendelijke groet,

Liam.

Berichten: 460

Re: PWS verslag met fouten

Geen resultaat is ook resultaat. Natuurlijk hangt het erg af wat de oorzaak is van je fouten en of je het niet opnieuw kan meten. In sommige gevallen kan dat bv niet, dan moet je als conclusie trekken dat je met je huidige methodes geen zinvolle conclusie kunt trekken. Je moet dan natuurlijk wel bediscussiëren of er alternatieve methodes zijn (en of dit haalbare methodes zijn).

Wat je bv kan doen is de betrouwbaarheid van je test-methode opschrijven. En of je daarmee uberhaupt iets zinnigs over je verkregen resultaten kan zeggen.

Uiteraard is het nooit leuk om dat te concluderen, maar als je het van tevoren niet kon weten kan het je moeilijk verweten worden.

Berichten: 329

Re: PWS verslag met fouten

druipertje schreef: ma 06 jan 2014, 18:40
Geen resultaat is ook resultaat. Natuurlijk hangt het erg af wat de oorzaak is van je fouten en of je het niet opnieuw kan meten. In sommige gevallen kan dat bv niet, dan moet je als conclusie trekken dat je met je huidige methodes geen zinvolle conclusie kunt trekken. Je moet dan natuurlijk wel bediscussiëren of er alternatieve methodes zijn (en of dit haalbare methodes zijn).

Wat je bv kan doen is de betrouwbaarheid van je test-methode opschrijven. En of je daarmee uberhaupt iets zinnigs over je verkregen resultaten kan zeggen.

Uiteraard is het nooit leuk om dat te concluderen, maar als je het van tevoren niet kon weten kan het je moeilijk verweten worden.
Bedankt, sorry voor de late reactie!

Ik heb uiteindelijk, door foutrapporten oid toch nog een mooi werkstuk behaald! Nog maar afwachten of de presentatie ook nog goed wordt.

Reageer