Mijn wetenschappelijk onderzoek(en) + Hulp nodig

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 18

Mijn wetenschappelijk onderzoek(en) + Hulp nodig

Hallo mensen :) Ik ben bezig met deze tijden met onderzoeken naar een aantal wetenschappelijke onderwerpen. Beste mensen, Ik heb jullie hulp nodig, Ik wil meer en meer te leren. Het zal heel goed zijn, en ik zal heel blij van worden, als jullie mij kunnen helpen.

- Was er een tijd toen de steen in een vloeibare staat was en vervolgens geleidelijk afkoelde en is gaan stollen? En was de steen in het begin heel broos en zou het breken in stukken zoals een stuk glas? Zo ja, wanneer ongeveer was het ontdekt?

- Hoe werd de dwergplaneet Pluto gevormd? Had het koude water rol tijdens de vorming?

- (Misschien is het een rare vraag, maar ik vind het heel belangrijk om te weten) Zijn de effecten en de lichten van de zon, van belangrijk voor de levende wezens? Wanneer ongeveer was het ontdekt, dat het belangrijk is?

En als ik vervelend ben, kunnen jullie alsjeblieft mij vertellen dat ik jullie heb geërgerd, sorry dat ik jullie verstoorde

Met vriendelijke groeten,

Evrim

Gebruikersavatar
Berichten: 85

Re: Mijn wetenschappelijk onderzoek(en) + Hulp nodig

Het precieze antwoord op je eerste vraag weet ik niet precies..

Wel weet ik dat er meerdere soorten gesteenten zijn, en dat deze allemaal andere eigenschappen bezitten. Het kan best zijn dat sommige daarvan broos blijken te zijn, maar ik moet bekennen dat ik het persoonlijk betwijfel.

Magma dat geleidelijk afkoelt en stolt is nog steeds een proces dat op het huidige moment doorgaat. Denk maar aan de seafloor spreading in de atlantische oceaan, rond de mid-atlantische rug. Er is denk ik dus geen vast tijdstip waarop dit gebeurde. Dit is een eeuwig durend proces, tot de kern van de aarde zover afgekoeld is, dat de continental drift stopt.
Think like a proton, and stay positive.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Mijn wetenschappelijk onderzoek(en) + Hulp nodig

Het is gezien jouw vragen waarschijnlijk verstandig je eerst wat beter te verdiepen in het ontstaan van het zonnestelsel. Een aantal leesbare artikelen hierover:

Wikipedia

Presentatie Prof de Jager klik

astronova

En als Engels geen bezwaar is, laat dat dan even weten, dan zijn er meer en betere bronnen.

Gebruikersavatar
Berichten: 18

Re: Mijn wetenschappelijk onderzoek(en) + Hulp nodig

Ik ben jullie heel erg dankbaar, hartstikke bedankt! :)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.264

Re: Mijn wetenschappelijk onderzoek(en) + Hulp nodig

Ewrim schreef: di 07 jan 2014, 21:39
Zijn de effecten en de lichten van de zon, van belangrijk voor de levende wezens? Wanneer ongeveer was het ontdekt, dat het belangrijk is?
Dit is geen rare vraag. Heel veel mensen hebben hier al onderzoek naar gedaan.

Licht van de zon is heel belangrijk voor levende wezens. Licht zorgt ervoor dat planten groeien.

Wetenschappers hebben hier een naam voor, fotosynthese.

Zie dit artikel: http://nl.wikipedia....ki/Fotosynthese

Kijk ook eens naar dit filmpje: http://www.schooltv...._fotosynthese01

Dit toont hoe planten voedsel maken met de hulp van licht.

In de 17de eeuw begon het onderzoek ernaar.

Planten zijn de bron van al het voedsel. Wij eten ook vlees, maar de dieren die wij eten, eten planten.

Zonder licht van de zon hebben wij geen planten, dus ook geen eten. Daarom is onze zon heel belangrijk voor levende wezens.
Je leest maar niet verder want je, je voelt het begin van wanhoop.

Gebruikersavatar
Berichten: 18

Re: Mijn wetenschappelijk onderzoek(en) + Hulp nodig

Flisk schreef: do 23 jan 2014, 07:09
Dit is geen rare vraag. Heel veel mensen hebben hier al onderzoek naar gedaan.

Licht van de zon is heel belangrijk voor levende wezens. Licht zorgt ervoor dat planten groeien.

Wetenschappers hebben hier een naam voor, fotosynthese.

Zie dit artikel: http://nl.wikipedia....ki/Fotosynthese

Kijk ook eens naar dit filmpje: http://www.schooltv...._fotosynthese01

Dit toont hoe planten voedsel maken met de hulp van licht.

In de 17de eeuw begon het onderzoek ernaar.

Planten zijn de bron van al het voedsel. Wij eten ook vlees, maar de dieren die wij eten, eten planten.

Zonder licht van de zon hebben wij geen planten, dus ook geen eten. Daarom is onze zon heel belangrijk voor levende wezens.
Ik ben jullie allemaal zeer dankbaar. Ik ben dankbaar voor uw informatie, en ik ben ook zeer dankbaar dat jullie mij begrepen, zeker wil ik meer logisch en rationeel antwoorden vinden. En gelukkig ben ik op deze antwoorden niet teleurgesteld van geraakt.

Lieve mensen, als ik jullie niet verstoor, kan ik andere vragen stellen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

- Zijn er er sterren die van zone naar zone bewegen en hun kenmerkende snelheden hebben? Als de vraag klopt , wanneer werd dit ontdekt?

- Zijn er ook bepaalde sterren dat elk van hen heeft twee snelheden - één door de kosmische beweging richting het westen, de andere door de intrinsieke snelheid richting het oosten gaan? Als dit wel klopt, weten jullie misschien wanneer het werd ontdekt?

Reageer