[natuurkunde] Moment

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 30

Moment

Beste,

Ik heb in de bijlage 2 foto's toegevoegd. In de eerste bijlage staat de vraag: Bereken SZ en Bereken SZ contra.

Maar dan kijk ik naar de antwoorden en dan begrijp ik niet waarom het zwaartepunt niet gewoon in het midden ligt.

Dus 5,00 meter totaal en dan AS= 5,00 - 0,60= 4,40 meter en dan 0,5 x 4,40=2,20m dus SZ = 2,20 meter. Waarom is mijn berekening fout en kan iemand het goede antwoord uitleggen?

Edit: ik kan de bijlage niet toevoegen omdat het te groot is, weet iemand hoe ik het snel en eenvoudig kleiner kan maken?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Moment

Als dat standaardfoto's van 4-5 MB zijn zou je ze nog op posterformaat :shock: kunnen afdrukken. Dat is overkill voor dit doel.

haal die foto's naar bijvoorbeeld Paint, selecteer het nuttige deel (start-selecteren-bijsnijden) verklein het restant fors van omvang (start - Formaat wijzigen) en sla ze weer op als jpg.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 30

Re: Moment

Met de tip van Jan zijn hier de bijlagen
Bijlagen
Naamlooss.jpg
Naamlooss.jpg (190.31 KiB) 235 keer bekeken
Naamloos.jpg
Naamloos.jpg (132.92 KiB) 237 keer bekeken

Gebruikersavatar
Berichten: 1.264

Re: Moment

Ze bedoelen het zwaartepunt van de balk zonder contragewicht.

Het zwaartepunt met contragewicht zal op S liggen (weet je waarom?).

Wat jij gedaan hebt is het zwaartepunt berekent van de balk van A tot S, terwijl je het zwaartepunt van de volledige balk A tot B moet hebben.
Je leest maar niet verder want je, je voelt het begin van wanhoop.

Reageer