scheiden van lidocaine uit vasaline

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

scheiden van lidocaine uit vasaline

ik zie vaak dat er lidocaine of een andere vorm hiervan is opgelost in bijvoorbeeld een vasaline creme.... kan ik die niet op een of andere manier eruit zien te halen??

alvast bedank ,

eddy

Gebruikersavatar
Berichten: 89

Re: scheiden van lidocaine uit vasaline

eddy schreef:ik zie vaak dat er lidocaine of een andere vorm hiervan is opgelost in bijvoorbeeld een vasaline creme.... kan ik die niet op een of andere manier eruit zien te halen??

alvast bedank ,

eddy
Ja dat is in principe mogelijk, maar het lijkt mij dat er maar heel weinig in zit. lido is nl. een stof op lijst 1 v/d opiumlijst (vandaar natuurlijk!)

Wat je zou kunnen proberen is het oplossen van de vaseline in middelsterke zoutzuuroplossing.

als ik het zou proberen zou ik het zo doen.

stap 1: neem een hoeveelheid vaseline met genoeg lido erin.

stap 2 : voeg deze in een hoeveelheid zoutzuur en verwarm zachtjes totdat alle vaseline is gesmolten

stap 3: laat dit een tijdje (2 a 3 uur) staan en zorg ervoor dat de oplossing goed geroerd wordt

stap 4: decanteer de vaseline en gooi deze weg (leeg)

stap 5 : kook de oplossing in een middelmatige oplossing van ammoniak (buiten) er zou een olieachtige substantie boven moeten komen drijven. das lido

Ik denk anders wel dat je een paar liter vaseline nodig hebt om er iets bruikbaars uit te halen. probeer het eens en vertel me meer
"Er zit strontium in mijn holmium" zei de chemicus in zijn element.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: scheiden van lidocaine uit vasaline

Ik ben het pure witte poeder wel eens tegengekomen in een chinees winkeltje.

Re: scheiden van lidocaine uit vasaline

ik ben het ook al eens tegen gekomen in de smartshop... was ook nog super goedkoop alleen wist ik toen nog hellaas niet waar het voor was...

maarja nu is ook gewoon voor te ouwhoeren.. ik vind het alleen eff leuk dat je het zelf dan weer er uit kunt oplossen...

Gebruikersavatar
Berichten: 89

Re: scheiden van lidocaine uit vasaline

Ik ben het pure witte poeder wel eens tegengekomen in een chinees winkeltje.


Dan moet je de olie koken met zoutzuur onder reflux, dan kont het vanzelf na indampen.
"Er zit strontium in mijn holmium" zei de chemicus in zijn element.

Berichten: 1

Re: scheiden van lidocaine uit vasaline

hi mensen

ik ben momenteel bezig met een project over lidocaine. ik moet informatie zoeken bijv. over processchema, chemische samenstelling, toepassingen in medische wereld, noem maar op.

in onze groep heb ik onder andere de opdracht gekregen om een verslag te schrijven over de monster punten en processchema.

weet een van jullie daar misschien meer over. ik zal het zeer op prijs stellen als jullie mij naar links of boeken kunnen verwijzen, zodat ik gerichter naar info kan zoeken.

alle info rondom lidocaine is welkom. :shock:

alvast bedankt

Elias.

Re: scheiden van lidocaine uit vasaline

Help onze Elias! :shock:

Reageer