Knakjes in knie

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 5

Knakjes in knie

Hey, ik heb als ik hurk of gewoon mijn been strek dat er dan knakkende geluidjes uit mijn knie komen, dit is heel irritant.

De laatste tijd ben ik thuis bezig met oefeningen zoals opdrukken en ook oefeningen waarmee ik mijn beenspieren versterk, dus dan hoor ik het helemaal vaak.

Wat is dit en is er een manier om er vanaf te komen?

Ik heb vanaf mijn 11e tot mijn 15e gesport, en daarna gestopt wegens verhuizing.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Knakjes in knie

Dat komt door lucht die tussen je pezen (weet niet zeker of het de pezen zijn mja bon, erges in je knie dus) zit en door het bewegen ervan komt de lucht er terug uit en dat kan een knal geluidje geven (dat kraken dus). Voornamelijk lenige mensen kunnen dit voorhebben :roll:

Berichten: 5

Re: Knakjes in knie

Dat komt door lucht die tussen je pezen (weet niet zeker of het de pezen zijn mja bon, erges in je knie dus) zit en door het bewegen ervan komt de lucht er terug uit en dat kan een knal geluidje geven (dat kraken dus). Voornamelijk lenige mensen kunnen dit voorhebben   :roll:


hmm na die paar jaar sporten heb ik voornamelijk "stil" gezeten ... niet echt erg actief, maar kan het weggaan? want dit had ik eerst niet =/

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Knakjes in knie

Het is inderdaad lucht tussen je pezen bij gewrichten, en hoe vaker je t doet des te erger t schijnt te worden... dat is iig wel zo bij t vingerknakken enzo, maar dat doe je vaak express, je knieen niet lijkt me. Ik weet niet of het uitmaakt of je het forceert (zoals je vingers soms) of dat het spontaan gebeurd (zoals je knie nu) en ik heb ook geen idee of dat uitmaakt voor of het erger wordt en of t ooit over kan gaan.

Het is gelukkig niet slecht voor je, dus dat valt dan weer mee.

Berichten: 5

Re: Knakjes in knie

WendyTje schreef:Het is inderdaad lucht tussen je pezen bij gewrichten, en hoe vaker je t doet des te erger t schijnt te worden... dat is iig wel zo bij t vingerknakken enzo, maar dat doe je vaak express, je knieen niet lijkt me. Ik weet niet of het uitmaakt of je het forceert (zoals je vingers soms) of dat het spontaan gebeurd (zoals je knie nu) en ik heb ook geen idee of dat uitmaakt voor of het erger wordt en of t ooit over kan gaan.

Het is gelukkig niet slecht voor je, dus dat valt dan weer mee.


het gebeurt bij normale bewegingen... het is een irritant geluid en gevoel lol

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Knakjes in knie

Het is inderdaad lucht tussen je pezen bij gewrichten, en hoe vaker je t doet des te erger t schijnt te worden... dat
kraken van je vingers heeft geen enkel effect.

de verhaaltjes dat het slecht zou zijn: incorrect
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Berichten: 5

Re: Knakjes in knie

ohja nog een vraag erbij: Ik wil mijn spiermassa vergroten, en dat doe ik door oefeningen te doen, maar mensen zeggen dat ik proteine shakes moet drinken en dat je met die shakes en training je spiermassa extra vergroot.

Zijn er ook andere manieren dan met shakes want volgens mij zijn ze wel erg duur lol.

Het gaat voornamelijk om koolhydraten en eiwitten, enige voedingtips en wat je het beste kan eten zou wel handig zijn.

bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Knakjes in knie

Dit is geen forum voor persoonlijke vragen. De bedoeling van dit subforum met betrekking tot ziekten/aandoeningen is het bespreken daarvan in het algemeen, in wetenschappelijke zin. In de thread: Medisch forum – bijsluiter en FAQ geven we aan waar men wellicht beter terecht kan voor persoonlijke medische vragen.

-slotje-
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gesloten