straling

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer

straling

Ik heb op m'n kamer een pc staan maar die mag ik 's avonds niet laten aanstaan om te downloaden.De reden van mijn moeder is dat de pc elektrische straling uitzend en dat niet goed is.Klopt dit?zo ja, is deze hoeveelheid schadelijk?

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: straling

Er zijn nog geen rapporten gemaakt die zeggen dat dit schadelijke gevolgen heeft.

Echter heeft mijn moeder hetzelfde idee, en aangezien moeders altijd gelijk hebben lijkt het voor mij wel duidelijk.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: straling

DAn moet je de wekker naast je hoofd ook uitzetten!
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: straling

Maak je moeder wijs dat de straling weg is als je het scherm uitzet, dat heb je toch niet nodig en dan is het menske gerust.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: straling

Ik denk dat dat wel meevalt, ik ken van mensen die onder een hoogpanningsmast wonen, dat zou ook geen schadelijke gevolgen hebben.

Maar je hoeft toch niet per se 's nachts te downloaden? Overdags heb je toch tijd zat?

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: straling

Ik hou er ook niet van, zo'n elektrisch ding de hele nacht naast me. Wat straling betreft (en wat voor soort straling) weet ik het niet, maar het zal ongetwijfeld een magnetisch veld opwekken. Ik zit overdag ook al veel achter een PC, intuïtief denk ik: als ik 's nachts slaap en mijn lichaam zich herstelt enzo, dan geen "electromagnetische ****" bij mij in de buurt :shock:

Mijn wekker staat trouwens een eind bij me vandaan.

Kortom, ik zou het niet doen. En los daarvan is het nog zonde ook (van de stroom en het milieu) om een PC de hele nacht te laten aanstaan om te downloaden, die zooi komt tóch wel vanzelf binnen.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: straling

Ik zou niet eens kunnen slapen naast mn computer, die van mij maakt echt een teringherrie
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: straling

Nuja, er zal wel wat ozon geproduceerd worden als je hem aan laat staan, en dat zal je de volgende morgen misschien wel kunnen merken als je geen verstopte neus hebt, maar verder......kan weinig kwaad, op het slaapgebrek door die herrie na dan :shock:
Appareo decet nihil munditia?

Reageer