[scheikunde] Oefening pH berekening onnodige gegevens.

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.129

Oefening pH berekening onnodige gegevens.

Hallo,

in de volgende oefening merk ik dat we geen atoommassa's nodig hebben en toch hebben ze die er bij geschreven. Ze zijn helemaal niet nodig, nietwaar?

Gewoon naar mol converteren berekenen wat het limiterend reagens is. Welke stof overblijft daarvan de OH- of H3O+ ionen berekenen ( van de hoeveelheid die overblijft). En zo is de ph bepaald.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Oefening pH berekening onnodige gegevens.

Klopt, die informatie is inderdaad overbodig.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 1.129

Re: Oefening pH berekening onnodige gegevens.

ok bedankt!!

Berichten: 329

Re: Oefening pH berekening onnodige gegevens.

Als toevoeging op je vraag:

Ik merk bij mijn scheikunde examens dat er vaak een hele lap tekst gegeven wordt waarvan je misschien 2-3 regeltjes nodig hebt.

Zo kan je bijvoorbeeld de hele werking van die zelfverwarmende blikjes omschreven (20 regels) terwijl de vraag was wat de zuur-base reactie was (KaOH reageert met water) en of het een exotherme of endotherme reactie is...

Wat ik je kan adviseren is eerst de vraag lezen. Dan de gehele tekst. Zo weet je eerst welke elementen je nodig hebt en kan je die omcirkelen bijvoorbeeld, maar omdat je de hele tekst leest mis je geen belangrijke details ;)

Reageer