REACH

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 278

REACH

Hallo,

Ik lees op internet dat als een bedrijf een bepaalde chemische stof produceert dat dit dan moet geregistreerd worden volgens REACH?

Ik lees ook dat er maar één registratie kan zijn voor één chemische stof, dus als er meerdere bedrijven in de EU zijn die die chemische stof produceren of gebruiken, bv. H2SO4 dan moeten die samenwerken en samen het registratie dossier samenstellen.

Maar is dit niet héél moeilijk om met zooooveeel bedrijven samen dat dossier te maken?

En stel nu dat je een nieuw bedrijf opstart en ook H2SO4 gaat produceren, wat moet je dan doen om te registreren, want die andere bedrijven hebben al een registratie ingediend?

Ik begrijp het principe ervan niet zo goed precies.

Is er iemand die mij dit kan verduidelijken?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: REACH

Heb je rondgekeken op http://echa.europa.eu/nl/regulations/re ... ta-sharing en andere pagina's daaromheen?

Berichten: 278

Re: REACH

Ik heb zonet veel van deze pagina's gelezen maar ben niet echt iets te weten gekomen over wat ik precies zocht.

wat moet je doen als je nu een nieuw bedrijf start dat H2SO4 produceert. Je moet dit waarschijnlijk ook aangeven volgens REACH, maar als er al een registratie is ingediende voor H2SO4 door andere bedrijven, wat moet je als nieuw bedrijf dan doen?

Reageer