Verborgen variabelen en ruimte

Moderator: physicalattraction

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.156

Verborgen variabelen en ruimte

Zou het kunnen zijn dat de ooit geopperde variabelen ter verklaring van de kwantumtheorie (God dobbelt niet) de ruimte zelf vormen? Op deze manier leg je tegelijkertijd een verbinding tussen de kwantunmtheorie en de gravitatie.
Ik lach en dans, dus ik ben; bovendien blijft ondanks de wetenschap het mysterie bestaan!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.088

Re: Verborgen variabelen en ruimte

Met slechts zo een losse flodder kan niemand wat. Het lijkt meer op een woordspeling (verborgen variabelen = ruimte). Wat probeer je nu precies ter discussie te stellen?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.156

Re: Verborgen variabelen en ruimte

Waarom zou deze "losse flodder" geen echte kogel kunnen zijn, en de woordspeling "verborgen variabelen=ruimtetijd" geen (nog heel veel verder uit te werken vergelijking kunnen zijn? Het zou misschien de instantane invloed op een deeltje dat zich heel ver weg van ons bevindt en dat verstrengeld is met eenzelfde deeltje hier, na een meting op het deeltje hier kunnen verklaren.
Ik lach en dans, dus ik ben; bovendien blijft ondanks de wetenschap het mysterie bestaan!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.088

Re: Verborgen variabelen en ruimte

Mijn punt is: ik kan hier inhoudelijk niet op reageren, want ik heb geen flauw idee wat je zegt. Kun je je idee wat meer uitleggen en daardoor wetenschappelijk cachet geven?

Gebruikersavatar
Berichten: 234

Re: Verborgen variabelen en ruimte

Ik heb onlangs vernomen dat als de verborgen variabelen hypothese steekhoudend is, er een absurd aantal variabelen nodig zou zijn om het kwantummechanische gedrag van deeltjes te verklaren.

Maar dan denk ik: Stel dat veel deeltjes in het universum met veel andere deeltjes 'op de een of andere manier' 'verstrengeld' zijn? Dan zou elk deeltje veel variabelen hebben in superpositie?
De oplossing is niet dat er geen oplossing is.

Reageer