België: welke uitgeverij voor schoolboeken chemie, wiskunde, fysica en bio?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 13

Belgi

Beste,

Ik ga men achterstand in de wetenschappen wegwerken en men studie aanvangen in men vrije tijd; hierbij heb ik natuurlijk een stevige basis nodig:

Ik heb altijd vrij (katholiek) onderwijs gevolgd en heb daar de beste ervaringen mee ten opzichte van het halfjaar gemeenschapsonderwijs dat ik volgde wanneer ik 18 was.

Voor chemie dacht ik aan 'ion' van uitgeverij 'deboeck'

Voor bio dacht aan 'biogenie' van uitgeverij 'deboeck'

voor fysica dacht ik aan 'Quark' of 'Kwantum' van 'uitgeverij 'deboeck', heeft iemand een idee van wat het verschil inhoudt?

voor wiskunde dacht ik aan: 'van basis tot limiet' van uitgeverij 'diekeure' omdat het het meest wijd verbreid is en ik er al ervaring mee heb.

Om zaken te verduidelijken die ik niet snap gebruik ik 'khanacademy.org', en zal ik natuurlijk jullie 'lastig vallen'

Anyway: mijn vraag is: heeft iemand andere/betere suggesties? Ervaringen zijn ook welkom

alvast bedankt: Giacomo

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Belgi

Opmerking moderator

Verplaatst naar WSF-café.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Belgi

Pelckmans en Wolters Kluwers - Plantyn als ik me niet vergis.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 13

Re: Belgi

Ey IpIt, kan je dat ook even motiveren?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Belgi

Even teruggekeken.

* Voor fysica had ik InterActie, ook van Die Keure blijkbaar. Dat is een pracht van een handboek, zelf gebruikt, en een heel degelijke basis fysica met gelegd.

* Voor chemie heb ik even 'Chemie Plus' gehad (Pelckmans), absoluut geen aanrader vind ik. Verder dan gewerkt met NANO van Plantyn, een absolute aanrader, zeker als zelfstudent. Heel uitgebreid ook.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 13

Re: Belgi

Thx IpIt! zal er rekening mee houden

Reageer