video naar dvd overzetten

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 2

video naar dvd overzetten

Na tip van een kennis hier terecht gekomen, ik hoop hier een antwoord te vinden.

Ik heb veel video's en die wil ik graag overzetten op dvd, en nu had ik gedacht om een dvd brander/video speler aan te schaffen (panasonic DMR-ES30V) maar die heeft geen harde schijf.

Natuurlijk zijn die ook te koop, maar erg prijzig.

De vraag is: kan ik volstaan met een dvd recorder met harde schijf en een losse video recorder (phillips)?

En is de kwaliteit dan net zo goed als met zo'n dvd/video apparaat?

gvk

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: video naar dvd overzetten

Je hebt 2 stappen nodig: een AD-converter (analoog naar digitaal) en een opslagmedium. Daar kan op (minstens) 2 manieren aan worden voldaan.
  • Videorecorder en DVD-brander

    De dvd-brander kan een analoog ingangssignaal omzetten naar digitaal en vervolgens branden. Wat je voorstelt is dus zeker mogelijk (al heb ik het niet zelf geprobeerd)
  • Een PC met video-in en brander

    wellicht is je PC ook al voorzien van een DVD-brander, en dien je enkel nog voor een analoge ingang te zorgen. Dat kan met een simpele TV-in kaart, die je voor ik schat 30 euro op de kop kan tikken. Uiteraard dien je nog wel een medium te hebben waar je videobanden in kan stoppen (een gewone video) waarvan je de uitgang dan op je pc aan kan sluiten. Vervolgens kan je dat op je pc digitaliseren (en eventueel bewerken) om vervolgens te branden
Met name wanneer je overweegt je video's te bewerken lijkt de combinatie met de pc me interessant.

PS: toch leuk om te horen dat een kennis je dit forum aanraadt [wortel]
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 2

Re: video naar dvd overzetten

thanx voor de response.

ik zal mijn vcr eens laten nakijken, en dan nu maar op zoek naar een dvd brander met harde schijf.

kan ik mischien een topic aan wijden, maar enige suggesties voor een bepaald merk en/of type speler???

gvk

Reageer