Verzoek beoordeling website

Moderator: physicalattraction

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 23

Verzoek beoordeling website

Ik hoor graag van jullie of je opmerkingen of aanvullingen hebt op mijn website. Tot voor kort wist ik niets van radioactiviteit en daarom ben ik me erin gaan verdiepen. Omdat ik op internet in de Nederlandse taal veel minder vond dan in het Engels en ik het Engels niet goed beheers en behoefte had aan een eenvoudig samenvattend verhaal, heb ik van mijn bevindingen een website gemaakt. Ik heb er een maand intensief aan gewerkt en heb al veel correcties aangebracht maar wellicht zie ik nog dingen over het hoofd. Bedenk wel, dat de site niet bedoeld is als wetenschappelijke verhandeling en niet compleet wil zijn, maar een poging is om dit ingewikkelde onderwerp begrijpelijk te maken voor leken zoals ikzelf.
http://www.dereporters.nl

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Verzoek beoordeling website

Ik vind dit plaatje erg verhelderend. Misschien heb je er wat aan:
 
http://xkcd.com/radiation/
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 1.264

Re: Verzoek beoordeling website

Radioactiviteit kun je niet rechtstreeks zien. Bekijk dit eens, door de ioniserende eigenschap kan je het wel onrechtstreeks zien.
 

 
Soms zie je ook een lijn verschijnen die, wanneer je ze doortrekt, niet door het blokje heen gaat, dit is achtergrondstraling. De lijnen die wel door het blokje gaan, wanneer je ze doortrekt, zijn meestal als gevolg van de radioactiviteit van het stukje uraniumerts.
Je leest maar niet verder want je, je voelt het begin van wanhoop.

Gebruikersavatar
Berichten: 23

Re: Verzoek beoordeling website

Flisk en Math-E-Mad-X,
Dat is niet waarom ik vroeg.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Verzoek beoordeling website

graag gedaan...
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Verzoek beoordeling website

Ik vind het een heel nette site, met evenwichtige informatie.
Hier en daar een kleine opmerking, maar die stuur ik wel naar de webmaster.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.264

Re: Verzoek beoordeling website

consument schreef: Ik hoor graag van jullie of je opmerkingen of aanvullingen hebt op mijn website.
Mijn vorige post was eerder een aanvulling, ik dacht dat je het misschien interessant vond dat je straling wel onrechtstreeks kan zien. Ergens op je site stel je dat straling niet waarneembaar is met de zintuigen.
 
Op de site zelf heb ik niet veel op te merken, ik heb niet alles gelezen maar hetgeen ik wel gelezen heb zag er goed uit.
Juist de naam van het domein, 'dereporters'. Heeft niet echt direct iets met radioactiviteit te maken en daardoor zullen mensen het minder goed onthouden. Tenzij het natuurlijk de bedoeling is om later nog andere onderwerpen te behandelen.
Je leest maar niet verder want je, je voelt het begin van wanhoop.

Gebruikersavatar
Berichten: 23

Re: Verzoek beoordeling website

Iedereen bedankt voor de moeite om www.dereporters.nl te beoordelen!

Reageer