Titel van specifiek oud computerspel gezocht

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 242

Titel van specifiek oud computerspel gezocht

Titel van specifiek oud computerspel gezocht.
 
Beste gamers,
 
Ik ben opzoek naar een computerspel uit mijn jonge jaren. Ik heb helaas slechts een matige beschrijving:
Het speelt zich af in de ruimte en op planeten.

Het is een turn based spel.

Het speelveld is opgedeeld in hexagons (dit kun je zien als de damvakken op een dambord).

Speelvelden zijn de ruimte en de verschillende planeten.

Je vecht tegen ai vijanden (ook al is het niet echt ai zoals we tegenwoordig kennen in spellen).

Het spel is een cd-rom spel.

Het is MISSCHIEN en spel op een verzamel cd-rom met verschillende spelletjes.

Een schatting hoelang geleden het is geweest dat ik dit spel voor het laatst gespeeld heb is ongeveer 10 tot 15 jaar geleden. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het spel toen uit is gekomen, het zou best kunnen dat het toen al 5 jaar oud was.
 
Mijn eerste gedachte als ik aan dit spel denk is dat je schepen kon bouwen maar ook een deathstar achtig schip waar ik nooit aan toe kwam vanwege de kosten.

Ik heb verspreid over een aantal avonden 10 uur het internet afgezocht en nog een paar uur mijn zolder, zonder succes.

Op internet heb ik gezocht met termen zoals ‘space game hexagon grid’ en ‘turn based space’. Als je niet weet welk spel dit is maar behulpzaam wil zijn door met mijn omschrijving te gaan googlen dan raad ik dit af. Ik heb met de informatie die ik hierboven vermeld heb het internet al afgespeurd. Dus heb je na het lezen van de omschrijving geen idee welk spel dit is dan bedankt voor het lezen maar verspil hier verders geen tijd aan! :P  
 
Tevens heb ik gekeken naar de sid meier’s civilization reeks maar ik ben er vrij zeker van dat het spel niet tot deze reeks hoort.
 
Het is niet veel maar ik hoop dat bij iemand een belletje gaat rinkelen en mij kan vertellen welk spel het allicht is.
 
 
HBO Elektrotechniek student 3de jaar

Gebruikersavatar
Berichten: 4.320

Re: Titel van specifiek oud computerspel gezocht

Heb je ook gezocht naar Game-Clubs?
 
Als die er zijn heb je daar meer kans als hier denk ik.
In de wiskunde zijn er geen Koninklijke wegen Majesteit.

Reageer