[Scheikunde] Hoeveel waterstof nodig voor hoeveelheid NH3

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 6

[Scheikunde] Hoeveel waterstof nodig voor hoeveelheid NH3

Ik heb 2 scheikundevraagjes die ik zelf aan het oplossen ben, maar waar ik een beetje bij vastloop. Ik hoop dat iemand deze vragen kan beantwoorden. Dan weet ik hoe ik op de juiste weg raak. Badankt.

1. Hoeveel gram diwaterstof heeft men nodig om 12 g distikstof volledig te laten reageren tot ammoniak?

2. Geef de reactie van de volledige verbranding van methaan en bespreek de reactieproducten.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: [Scheikunde] Hoeveel waterstof nodig voor hoeveelheid NH3

Waar loop je vast? Schrijf hier alvast eens tot hoe ver je komt.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: [Scheikunde] Hoeveel waterstof nodig voor hoeveelheid NH3

Ik heb even je topic titel aangepast tot iets informatievers dan scheikunde vraagje. Zo weet niemand wat je wil. (Tevens in het topic titel een hint gegeven)
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 704

Re: [Scheikunde] Hoeveel waterstof nodig voor hoeveelheid NH3

crazydutchy schreef:Ik heb 2 scheikundevraagjes die ik zelf aan het oplossen ben, maar waar ik een beetje bij vastloop. Ik hoop dat iemand deze vragen kan beantwoorden. Dan weet ik hoe ik op de juiste weg raak. Badankt.

1. Hoeveel gram diwaterstof heeft men nodig om 12 g distikstof volledig te laten reageren tot ammoniak?

2. Geef de reactie van de volledige verbranding van methaan en bespreek de reactieproducten.
je mag gewoon waterstof/stikstof zeggen hoor :roll:

--> wat is de reactie tussen N2 en H2 ? Dan kom je al een heel eind.

bij volledige verbranding heb je O2 genoeg en ontstaan in dit geval CO2 en H2O.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: [Scheikunde] Hoeveel waterstof nodig voor hoeveelheid NH3

Natuurlijk de massa's van de stoffen eerst omrekenen in mol.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer