hydrometer alcohol

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 454

hydrometer alcohol

beste mensen.Ik heb zins kort een hydrometer gekocht om alcohol te testen, deze geeft het alcohol percentage aan van 0 tot 100 procent.Nou wilde ik weten of dit instrument wel een beetje nauwkeurig is .Om dit te testen bedacht ik dat als je gewoon puur water gedeminiraliseerd gebruikt  de meter op nul moet komen te staan er zit immers nul procent alcohol in lijkt mij.Maar was bij deze meter niet het geval en gaf al 5 procent aan wat ik op zicht toch een grote afwijking vind  voor zo n instrument..nu belde ik de brouwmarkt op en die vertelde me dat het een apperaat is om alcohol te testen en niet water .word ik nou in de maling genomen of hoe zit dat? we gaan toch altijd uit van sg van water.Zou iemand me misch kunnen vertellen of ik de ijking goed heb gedaan vrg vincent

Berichten: 12.262

Re: hydrometer alcohol

Ik wist niet dat bouwmarkten dit verkochten, maar ik neem aan dat het toch echt bedoeld is om de hoeveelheid alcohol in water te meten, en dus bij (demi)water gewoon op 0 moet uitkomen. Staat er niets op de verpakking van het apparaatje dat aangeeft waar het voor bedoeld is?
Victory through technology

Reageer