[scheikunde] Benaming propaan-1-ol

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.129

Benaming propaan-1-ol

Hallo,
 
Is het propaan-1-ol  of propan-1-ol?
 
 
Bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Benaming propaan-1-ol

Het tweede.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.129

Re: Benaming propaan-1-ol

bent u 100% zeker?: 
 
Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 10.561

Re: Benaming propaan-1-ol

Waarom stel je een vraag als je het antwoord al weet? En waarom stel je de vraag niet in het topic dat je er al eerder over opende?
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Benaming propaan-1-ol

En dit is dus de reden waarom ik een pesthekel heb aan de Nederlandse chemietaal en het groeneboekjesgedrag ervan. :)

Gebruikersavatar
Berichten: 967

Re: Benaming propaan-1-ol

Alsof ze je gaan afrekenen op een 'a' meer of minder  :roll:
Tenzij je met een scriptie bezig bent, die je internationaal gaat publiceren, dan zou ik maar gewoon de officiële richtlijnen volgen en anders zou ik een versie uitkiezen en die aanhouden.
Bij mij op school worden overigens gewoon nog de oude benamingen gebruikt en er is niemand die daar wat van zegt.
"In biotech moet je soms dingen doen waarvan anderen zeggen dat het onmogelijk is."

Henri A. Termeer (1946-2017)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.253

Re: Benaming propaan-1-ol

Nieuwe regel zijn ook dit jaar in de bovenbouw ingegaan. Dus nu 4V en 4H. En in bijvoorbeeld Chemie Overal zit dan eigenlijk nog geen koolstofchemie.
 
Wdeb
Is liefde Chemie? ...In elk geval is Chemie wel bijna liefde.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.129

Re: Benaming propaan-1-ol

 
 
 
Waarom stel je een vraag als je het antwoord al weet?
 
Omdat ik nooit zeker ben :)

Gebruikersavatar
Berichten: 967

Re: Benaming propaan-1-ol

Wdeb schreef: Nieuwe regel zijn ook dit jaar in de bovenbouw ingegaan. Dus nu 4V en 4H. En in bijvoorbeeld Chemie Overal zit dan eigenlijk nog geen koolstofchemie.
Is het wellicht zo dat ze vanaf dit jaar ermee beginnen in de vierde klas en dat ze het zo aanhouden? Want ik ga volgend jaar naar 6V en werk continu met de oude benamingen (lesboek: Pulsar Chemie).
"In biotech moet je soms dingen doen waarvan anderen zeggen dat het onmogelijk is."

Henri A. Termeer (1946-2017)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.253

Re: Benaming propaan-1-ol

Nu (2013-2014) 4H en 4V, dus volgend jaar (2014-2015) 4H, 5H, 4V en 5V. Dan het jaar daarna (2015-2016) pas 4H, 5H, 4V, 5V en 6V. Dus volgens mij moet ik je bevestigend beantwoorden, als ik je vraag helemaal correct begrijp.
 
Wdeb
Is liefde Chemie? ...In elk geval is Chemie wel bijna liefde.

Gebruikersavatar
Berichten: 967

Re: Benaming propaan-1-ol

Wdeb schreef: Nu (2013-2014) 4H en 4V, dus volgend jaar (2014-2015) 4H, 5H, 4V en 5V. Dan het jaar daarna (2015-2016) pas 4H, 5H, 4V, 5V en 6V. Dus volgens mij moet ik je bevestigend beantwoorden, als ik je vraag helemaal correct begrijp.
Helemaal goed begrepen :p Beetje vaag gevraagd van mij zie ik nu. Vandaar dat ik er nog niks over gehoord heb op school. Bedankt.
"In biotech moet je soms dingen doen waarvan anderen zeggen dat het onmogelijk is."

Henri A. Termeer (1946-2017)

Reageer