Google is watching us

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 242

Google is watching us

Google kijkt op dit forum! Ik zat rustig een topic te lezen over onverklaarbare genezingen. Echter bij het einde aangekomen zag ik dat ik niet de enige persoon was die op dat moment het topic aan het lezen was. Google zat ook te lezen! Wat me opviel was dat Google niet klikbaar was en ik dus geen vrienden met Google kon worden. :(
 
Zoals de meeste van jullie al wel gemerkt hebben staat dit bericht in het WSF café omdat het niet zo serieus is. Echter heb ik uiteraard wel een iets serieuzere vraag anders had ik dit binnenpretje gewoon voor mijzelf gehouden.
 
De vraag luidt: Adverteren we nu extra voor Google? Aangezien de naam niet klikbaar was ga ik er vanuit dat dit een random persoon was die door een Google search in het desbetreffende topic terecht is gekomen. Ik concludeer dus dat Google wat extra eigenreclame heeft verwerkt bij IP boards of gaan we binnenkort ook Bing(1) en Yahoo(1) zien?
Bijlagen
Google is watching.png
Google is watching.png (6.35 KiB) 316 keer bekeken
HBO Elektrotechniek student 3de jaar

Gebruikersavatar
Berichten: 2.455

Re: Google is watching us

Dat is de Googlebot die langskomt om de site te indexeren zodat de topics te voorschijn komen in relevante zoekopdrachten. Hij identificeert zich ook als zodanig aan de website en ik denk dat onze forumsoftware hem voor de aardigheid als "lid" laat zien. Bing heb ik ook zien langskomen denk ik.
This is weird as hell. I approve.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: Google is watching us

En de forumsoftware zou er wel meer moeten herkennen. About, Alexa, Altavista, Ask Jeeves, Google, Infoseek, Inktomi, Looksmart, Lycos, MSN/Bing, Bing, WebCrawl, Websense & Yahoo zijn bijv. een paar van de bots die herkend worden en dus als 'gewone' gebruiker worden weergegeven...

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Google is watching us

Sterker nog: het is een stukje transparantie. Nu wéét je dus dat google de site indexeert, en kun je controleren hoe vaak. Voor een webmaster alleen maar handig.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer