Drugslab voor dummies

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

Drugslab voor dummies

Beste forumleden,

Voor weekblad Nieuwe Revu ben ik op zoek naar experts en ervaringsdeskundigen die mij wat meer kunnen vertellen over het opzetten van een drugslab. Dat provincies als Noord-Brabant en Limburg worden overspoeld met drugslaboratoria, wekt de suggestie dat iedereen zomaar even een lab uit de grond stampt. Is dat echt zo? Kan iedereen met een startkapitaal en een goed recept een drugslab beginnen? Wat voor apparatuur en grondstoffen heb je daarvoor nodig en wat levert 't op? Het artikel focust zich vooral op XTC- en amfetaminelabs. 

Wie uitgebreid (desgewenst anoniem) zijn of haar verhaal wil doen, kan contact opnemen via <modknip>. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Jordi Kloos

Verslaggever Nieuwe Revu

Berichten: 12.262

Re: Drugslab voor dummies

Ik denk dat je naar (minstens) 2 soorten moet kijken:

- mensen die een of ander drugslab in elkaar zitten op basis van informatie die via google en dergelijke vrij gemakkelijk te vinden is, maar vaak onvolledig is en nauwelijks aandacht heeft voor veiligheid en dergelijke.

- mensen die zoiets opzetten met enige vooropleiding, laboratoriumopleiding of universitair chemisch.

Overigens zou het me niet verbazen dat degene die in het nieuws komen vooral onder de eerste categorie vallen, omdat het daar nog wel eens mis wil gaan (brand en dergelijke) en bovendien de kennis ontbreekt om het afval op een redelijke wijze te verwerkeren waardoor dumpen in het milieu vaak de simpelste oplossing blijkt te zijn.

Ik denk niet dat mensen er al te praatgraag over zijn, in ieder geval niet de mensen die nog actief bezig zijn. Waarschijnlijk krijg je een beter verhaal van iemand die het in het verleden gedaan heeft, veroordeeld en gestraft is, en inmiddels legaliter zijn brood verdient.
Victory through technology

Reageer