chemotherapie

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 27

chemotherapie

Op dit moment bestaan er diverse soorten chemotherapie.
Echter zie ik weinig over angiogenese-remmers. Wordt dit tegenwoordig nog wel toegepast?
Welke soorten cytostatica worden op dit moment (in het algemeen) het meest gebruikt?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: chemotherapie

Jazeker, een hele bekende is Avastin (Bevacizumab). Wordt veelvuldig gebruikt (in mijn vakgebied bij hooggradige astrocytomen die matig tot goed hebben gereageerd op Temozolomide als 1ste lijn; wel experimenteel overigens omdat de BELOB-trial geen conclusieve resultaten gaf m.b.t. Avastin alléén, namelijk in combinatie met Lomustine als ik me goed herinner).
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 27

Re: chemotherapie

Het gaat mij om de soorten chemotherapie (op celbiologisch gebied), bijv. de tyrosine kinase remmers. Zijn er soorten die binnen de oncologie meer worden toegepast dan andere?  

Gebruikersavatar
Berichten: 128

Re: chemotherapie

krekel_22 schreef: Het gaat mij om de soorten chemotherapie (op celbiologisch gebied), bijv. de tyrosine kinase remmers. Zijn er soorten die binnen de oncologie meer worden toegepast dan andere?  
 
Dit topic begint oud te worden, maar ik zal toch maar reageren. Jouw vraag kan ik niet precies beantwoorden want ik ben geen medicus, maar ik weet wel dat de toegepaste typen chemo (zelfstandig of in combinaties) onder andere afhangen van het type kanker. De vraag is dus sowieso moeilijk te beantwoorden zonder specifiek op een bepaald type kanker in te zoomen.

Reageer