Springen naar inhoud

thermochemie

• Log in om te kunnen reageren

Mlud

Mlud

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 november 2014 - 17:28

Ik ben op zoek naar de oplossing van deze twee oefeningen. Graag uitgewerkt en met wat uitleg want ik geraak er niet  aan uit, hoe/ op welke manier ik ze het best aanpak...

1. Voor een bepaald experiment wil men een waterbad op een temperatuur van 37°C brengen.
De temperatuur van de koud-waterkraan bedraagt 22°C, deze van de warm-waterkraan
bedraagt 55°C. Als men start met 90 g koud water, hoeveel g warm water moet men dan
toevoegen om het waterbad op een temperatuur van 37°C te krijgen? (c water = 4.18 J/g °C)

Veranderd door Kravitz, 19 november 2014 - 21:19
zie je persoonlijke berichten

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

mathfreak

mathfreak

• >1k berichten
  • 2765 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 19 november 2014 - 19:17

Maak gebruik van het principe van Black: totale opgenomen warmte = totale afgestane warmte.

"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4044 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 november 2014 - 21:16

[mod]Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.[/mod]

[mod]@Mlud: geef je zelf even aan tot waar je zelf al komt? Zie ook onze bijsluiter i.v.m. volledige uitwerkingen[/mod]

"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Mlud

Mlud

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 november 2014 - 20:57

Bedankt, het is gelukt ik kwam de uitkomst uit dat er 75g warm water nodig is, en dit is correct.

Also tagged with one or more of these keywords: scheikunde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures