in de aarde

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

in de aarde

ik heb net een film gezien"the core".Daar werd gezegt doordat de buitenste aardkern stopte met draaien waardoor het elektro magnetische schild van de aarde uitviel.Maar als de aardkern stopt met draaien gaat de zwaartekracht dan niet weg :shock: Ik weet dat de film fictief is maar wat als het echt gebeuren zal ;)

Misschien is de vraag dom ,maar ik pas 1 jaar scheikunde en 2jaar natuurkunde dus ik ben een beginner.

Berichten: 252

Re: in de aarde

Anonymous schreef:ik heb net een film gezien"the core".Daar werd gezegt doordat de  buitenste aardkern stopte met draaien waardoor het elektro magnetische schild van de aarde uitviel.Maar als de aardkern stopt met draaien gaat de zwaartekracht dan niet weg :shock: Ik weet dat de film fictief is maar wat als het echt gebeuren zal ;)

Misschien is de vraag dom ,maar ik pas 1 jaar scheikunde en 2jaar natuurkunde dus ik ben een beginner.


Denk van niet, de aarde draait en wij slingeren er toch ook ook niet vanaf.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: in de aarde

zwaartekracht heeft niets te maken met magnetisme. Dus ook al valt het magnetisch veld weg al wordt het 10 keer zo groot je zal niet van de aarde afvliegen! Alleen massa telt bij zwaartekracht
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: in de aarde

de buitenste aardkern
Buitenste kern? Leuk dubbel :shock:

Maargoed.. welke 'kern' bedoel je? De aardkorst?

If so: waarom zou die stoppen met draaien terwijl de rest doordraait?

Wat hadden ze als oorzaak bedacht?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer