super blue stuff

Moderator: ArcherBarry

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

super blue stuff

ik erger me blauw (voel je hem) aan de tell sell reclame van super blue stuff. als dit werkelijk zo goed is waarom raad een dokter dit dan niet aan en hoeveel is er van de bleu stuff mensen hun theorie waar???
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 89

Re: super blue stuff

ik erger me blauw (voel je hem) aan de tell sell reclame van super blue stuff. als dit werkelijk zo goed is waarom raad een dokter dit dan niet aan en hoeveel is er van de bleu stuff mensen hun theorie waar???
Ja ik ook, ik kan me alleen al groen en geel ergeren aan de naam! super blauw spul! wie koopt er nou iets dat spul heet? (ik laat drugs buiten beschouwing.)

waarom een dokter het niet aanraad lijkt me logisch ! omdat 't niet werkt. Het zal wel weer een symptoombestrijder zijn waardoor men denkt dat men beter is.

Maar als je het toch over reclame hebt wat dacht je van het toverwoord "actief"

Er bestaat al miljoenen jaren zuurstof, maar dat is nu ineens actief. net zoals je Ph die heeft ook al jaren inactief op een houtje zitten bijten en toen kwam de mens en die activeerde hem, Driewerf hoera! :shock:
"Er zit strontium in mijn holmium" zei de chemicus in zijn element.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: super blue stuff

Ow, komt ie:

Men neme de twee metalen helfden van een stuk chocoladegeld en stoppe er een magneetje tussen.

Vervolgens hou je er op tv een magneetje vlak bij en het gaat draaien! Dan moet het wel werken!

..dan is het logisch dat je daar geld voor kunt vragen.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: super blue stuff

Maar als je het toch over reclame hebt wat dacht je van het toverwoord "actief"


Bedoel je die Vannish oxi-gel?

Met actieve zuurstof? :shock:

Berichten: 38

Re: super blue stuff

al die rotzooi zullen wel placebo's zijn. Ik bedoel, ik zou het ook aanprijzen als ik er vet betaald voor zou krijgen. :shock:

Berichten: 8

Re: super blue stuff

ik erger me blauw (voel je hem) aan de tell sell reclame van super blue stuff. als dit werkelijk zo goed is waarom raad een dokter dit dan niet aan en hoeveel is er van de bleu stuff mensen hun theorie waar???
**** ***** *****

Edited door Syd

Gebruikersavatar
Berichten: 89

Re: super blue stuff

Bedoel je die Vannish oxi-gel?

Met actieve zuurstof?   :shock:


Bijvoorbeeld, maar er is ook badschuim met actieve pH. actieve zuurstof in je wasmiddel. Wat een onzin. Het zal wel werken (chemisch mogelijk) maar aktief. Gewoon een peroxide bedoelen ze, maar dat kent men al van het blonderen dus das nie nieuw
"Er zit strontium in mijn holmium" zei de chemicus in zijn element.

Re: super blue stuff

tegen beter weten in toch een pot(je) spuer blue stuff besteld. Als je al jaren met nek en schouderpijn rondloopt en geen baat vindt bij fysio of

ander peuten wil je best wel eens een risico lopen. Welnu super blue stuff

kun je smeren tot je blauw ziet maar de pijn verminderd niet laat staan verdwijnt. Het is een soort verdunde tijgerbalsem met een vreemd vanillegeurtje. Je gooit 50 euro weg !

Re: super blue stuff

Is die reclame voor super bleu stuff niet strafbaar?Volgens mij is het gewoon oplichterij! :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: super blue stuff

Is die reclame voor super bleu stuff niet strafbaar?Volgens mij is het gewoon oplichterij! :shock:
Ik geloof dat Radar (van de tros) die vent van de magnetische pendeltjes heeft geprobeert te pakken maar das niet gelukt. Zal wel een zelfde soort verhaal zijn met dat blauwe spul (sorry.. super blauwe spul)
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 481

Re: super blue stuff

Ach, je kunt altijd nog gaan beleggen met geleent geld. :wink:
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.

(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)

Re: super blue stuff

[/quote] die vent van de magnetische pendeltjes[/quote]

van welke reclame was dat precies?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: super blue stuff

De biostabiel met o.a. Tineke de Nooyer

Berichten: 3

Re: super blue stuff

Oke, voor ik als de schuldige word afgemaakt effe dit, Ik heb het niet bedacht.

Super Blue Stuff, eXtreme Blue, Fred's Blauwe Creme, Super Blue etc, etc.

Deze middelen werken WEL pijnverzachtend.

De vraag is alleen, waarvoor en in welke mate.

Zelf heb ik cronische pijnklachten, loop hiervoor bij de pijnpolie, slik pijnstillers etc.

Helpt 1 van deze zalfjes daar dan niet voor? Antwoord Nee.

Ze mogen als dusdanig verkocht worden omdat er pijnstillende middelen in zitten er zitten echter qua dosis wel heel weinig van die middelen in.

Anders is het een geneesmiddel en dan moet het aan andere eisen voldoen.

In de reclame laten ze je denken dat het overal voor helpt en dat is natuurlijk niet zo.

De meeste spierpijnen, verminderen al door te maseren.

In de gebruiksaanwijzing staat al dat je het in moet masseren/wrijven.

Dan heb je al op 1 punt gewonnen.

Verder, de menselijke geest kan pijn laten verdwijnen.

Als je maar hard genoeg denkt dat de pijn minder is, dan zul je het ook als minder gaan ervaren.

Is het middel nu bedrog? Nee dat is het niet, het bevat pijnstillende ingredienten en door de gebruiksaanwijzing op te volgen zal er een gevoelvermindering zijn.

Dat het niet de pijn weg haalt die je zo graag wilt dat is wat anders.

Er zijn voldoende gevallen die hiet baad bij hebben.

Kan het moreel dan? Dat is een andere vraag.

Er word gemikt op een doelgroep met pijnklachten, deze hebben het vaak al niet breed.

Het zijn immers vaak mensen met een pensioentje of zitten in de WAO.

Ja ook hiervan denk ik dat het kan.

Het gedeelte bij wie het middel werkt, is immers het gedeelte met tijdelijke pijnklachten en een klein gedeelte van de cronische klachten.

De mensen waar het niet bij gaat werken, zijn normaal gesproken al goed genoeg op de hoogte van hun eigen probleem.

Ze weten normaal dan ook wel, dat het bij hun niet zal werken.

Maar die prijs dan. Ja dat is iets waar ik van zeg, deze lijkt hoog.

Maar het is geen smeersel zoals tijgerbalsem. Dit is trouwens ook een heel klein potje met een stevige prijs. Verder krijg je nu een grotere hoeveelheid.

Is het strafbaar? Nee.

Ik vind het heel vervelend voor diegene die het gekocht heeft en er geen baat bij heeft hier op het forum, maar als je er al jaren mee loopt en de fysio helpt niet. Zou je het dan eigenlijk niet al kunnen weten?

Ik weet wel soms probeer je de meest vreemde dingen, maar ze blijken in de praktijk vaak niet te werken.

Geloof me, ik heb ook al van alles geprobeerd, magnetiseur, fysio, operaties, handopleggingen, acupunctuur etc.

Als je nu zo deze middelen verdedigd heb je aandelen, bent de producent, ofzo.

Nee ik heb geen belang in de verkoop van deze producten.

Ik heb toevallig gekeken naar de ingredienten en waar deze voor dienden.

Verder verbaas ik me over allemaal nieuwe kreten zoals actieve ph en dergelijke.

Middelen die bestaan uit een substantie, daarvan kan ik nog wel nagaan of ze werken of niet.

Maar zo'n magnetische hanger? Magnetisme doet een heleboel, maar of het de dingen waar kan maken die hun beloven? Ik weet het echt niet.

Berichten: 159

Re: super blue stuff

Als ik dat TellSell-filmpje bekijk van Super Blue Spul dan vraag ik me af of het niet strafbaar is: prima dat je een placebo-product verkoopt, maar ga geen valse beloftes aan, denk ik dan. Idem dito voor die Italiaanse kwakzalver met zijn stukje magneet in verguld blik. Verbieden moeten ze het.

Kijk, prima dat mensen baat hebben bij placebo's. Maar dit soort producten belooft veel te veel en zijn veel te duur!

(maar dat vind mijn kleine bescheiden ikje :wink: )

Reageer