Natuurkunde studeren

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 42

Natuurkunde studeren

Ik zou graag natuurkunde willen studeren. Natuurkunde iets is waar ik graag dieper op in zou willen gaan. Vandaar dat het me wel een goede studie lijkt. Het enige waar ik nog over twijfel is voor welke stad ik moet kiezen. Ik zit te twijfelen tussen de UU en de UvA. Ik heb gehoord dat het onderwijs op de UU kleinschaliger is en dat spreekt me wel aan. Zover ik weet zijn er de komende maanden geen meeloopdagen.
 
Is er een daadwerkelijk verschil tussen de twee universiteiten of moet ik gewoon kiezen voor de leukste stad?

Berichten: 1.617

Re: Natuurkunde studeren

Wat de leukste stad is telt natuurlijk wel mee. Heb open dagen bezocht en geproefstudeerd? Dan kun je de sfeer proeven en met studenten praten. Kleinschalig zegt me niet zoveel, het gaat er meer om hoe de studie georganiseerd is en of je goede en intensieve begeleiding krijgt. Verder is het erg belangrijk dat je hebt nagedacht of de aanpak van een universiteit bij je past of die van een technische universiteit. Beide hebben natuurkunde opleidingen van hetzelfde niveau maar wel met een duidelijk andere insteek.

Berichten: 546

Re: Natuurkunde studeren

Ik studeer zelf natuurkunde en wiskunde aan de UU (eerstejaars) en naar mijn beleving is de natuurkunde-opleiding vrij kleinschalig, de begeleiding bij werkcolleges is intensief en er is altijd wel de mogelijkheid tot het stellen van vragen of vragen naar uitleg, 1 op 1 met een begeleider. Kijk eens op de betaplanner van de uni utrecht om een idee te krijgen van je rooster zou ik zeggen.
Verder, Utrecht zou je toch best een studentenstad kunnen noemen wat mij betreft. Er is genoeg ruimte en tijd voor dingen naast je studie. Nadeel is misschien de bereikbaarheid van de campus (de Uithof) en überhaupt het vinden van een kamer.
 
Jammer dat er bij dit soort vragen eigenlijk nooit mensen zijn die allebei de mogelijkheden hebben geprobeerd, dus je hoort altijd maar 1 kant van het verhaal :p

Reageer