Water koelen/bevriezen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1

Water koelen/bevriezen

De winter is voorbij ,ik mis nu al mijn koude/ijsduik in de Galderse meren bij Breda .
Daarom ben ik op zoek ,naar een mogelijkheid een ijsbad te creëren bij mij thuis .
Ik heb het geprobeerd met ijsklontjes ,maar je hebt 50 kg ijsklontjes nodig om een bad flink af te laten koelen .
Een diepvries kist aanschaffen om er in te gaan liggen werd mij afgeraden ,omdat de wanden de druk niet aan kunnen .
Vandaar deze vraag 
Hoe kan ik een bad of bak met water zodanig laten afkoelen dat het water rond het vriespunt is .(of lager)
Ik weet dat er dompelaars zijn waarmee je water kunt opwarmen ,ik zoek dus een dompelaar die water koelt 

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Water koelen/bevriezen

Een simpele dompelaar daarvoor bestaat niet.
 
Je zou eens kunnen kijken of een zware tweedehands horeca waterkoeler (die koelen 60-200 liter water per uur tot ongeveer 2 graden Celsius terug) wat is. Je zal wel wat moeten ombouwen en de benodigde ruimte is behoorlijk. Ik zag op internet een apparaat dat max 200 liter water van kamertemperatuur per uur naar 2 graden koelt, ongeveer 60*60*70 cm groot is en 55 kg weegt. Een (geïsoleerd) bad zou je daarmee wel in een uur kunnen vullen.
 
Een zware professionele biertapkoeler is misschien ook een optie.

Reageer