Sprong skydiver Luke Aikins afgelopen weekend

Moderator: physicalattraction

Gebruikersavatar
Berichten: 891

Re: Sprong skydiver Luke Aikins afgelopen weekend

Ik heb een nieuwe analyse gemaakt van het probleem, in bijlage de aangepaste file waarvan alleen de gele vakken relevant zijn de andere zijn nog niet aangepast. Wanneer U in mijn eerste file even de coeficient 0.24 op 0.2569 zet ( die ook in de tweede file is gebruikt als eindwaarde)  dan komt u op een tijd van 138 seconden. In de tweede file heb ik per verlopen seconde de coeficient herberekend en  gekoppeld aan mijn formules. U gelooft het misschien niet maar ik kom weer op 138 seconden uit. ik heb  nog even een en ander uitgezocht   en er is een uitleg voor in het begin van de sprong zal hij inderdaad iets rapper vallen maar dat betekend dan ook direct een hogere weerstand en afremming, en op het einde van de rit egaliseert zich alles min of meer en komen we weer op 138 seconden uit. Dus de verdedigers van de oplopende snelheid in het begin van de sprong  zullen hun standpunt toch een beetje moeten bijstellen, en was mijn egale 0.24 coeficient
 aangepast naar 0.2569......op het einde van de sprong nog niet zo fout als werd beweerd. PS de div verg hoogte is enigszins anders uitgewerkt en de formule is uiteindelijk ietsje zwaarder van opbouw maar de eindwaarde is 100 procent idem als in de eerste versie Als er zware fouten in de file zitten kan ik er ook niets aan doen.
 
Bijlagen
SKYDIVER LUKE.xls
(72 KiB) 79 keer gedownload

Reageer