Welk Wetenschappelijk Tijdschrift is het interessants?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 128

Welk Wetenschappelijk Tijdschrift is het interessants?

De vraag is simpel hé: welk wetenschappelijk tijdschrift vind jij het beste? Dit kan beoordeeld worden door de inhoud van de artikelen, de documentatie door afbeeldingen etc.

Mijn keuse gaat naar het tijdschrift 'Natuurwetenschap en Techniek'. Elke maand een raadsel, en mooie artikels.

Berichten: 84

Re: Welk Wetenschappelijk Tijdschrift is het interessants?

Als populariserend wetenschappelijk tijdschrift: EOS.

Als echt wetenschappelijk: Forensic Science International

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Welk Wetenschappelijk Tijdschrift is het interessants?

misschien heb je hier wat aan:

http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...showtopic=13714

een voor gaande discussie

Berichten: 656

Re: Welk Wetenschappelijk Tijdschrift is het interessants?

Hangt er maar net af van wat je wilt en wat je boeit toch?

Voor geneeskunde neem je NTVG (Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde), voor geschiedenis neem je TVG (tijdschrift voor Geschiedenis), voor natuurkunde neem je NTVN etc etc etc.

Wil je meer je meer de populaire geschiedenis en/of wil je meer iets breder en niet één wetenschappelijke richting dan zijn er weer andere bladen. (die wetenschappelijke bladen die ik eerder noemde zijn nogal droog zeg maar. Qua aankleding zul je weinig tot geen plaatjes vinden en de grootste afwisseling die je tegen komt zijn de eindeloze footnotes)

Wat betreft die populair wetenschappelijke bladen in zijn breedste vorm vind ik national geographic wel een leuk blad.
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer

Gebruikersavatar
Berichten: 647

Re: Welk Wetenschappelijk Tijdschrift is het interessants?

Odyssius schreef:De vraag is simpel hé: welk wetenschappelijk tijdschrift vind jij het beste? Dit kan beoordeeld worden door de inhoud van de artikelen, de documentatie door afbeeldingen etc.

Mijn keuse gaat naar het tijdschrift 'Natuurwetenschap en Techniek'. Elke maand een raadsel, en mooie artikels.
NW&T is wel goed, maar van een zéér wisselend niveau heb ik laatst gemerkt (de ene week de kloten van te verstaan, de andere week voor gasten vant middelbaar :s)
???

Reageer