Rayleigh-Ritz methode toepassen

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 4

Rayleigh-Ritz methode toepassen

Hallo,
 
Ik moet de Rayleigh-Ritz methode kunnen toepassen, de informatie op internet is echter zeer beperkt terwijl de stof erg ingewikkeld is. Is er iemand die de stof goed kan toepassen en mij misschien op weg wil helpen met een voorbeeld? Dit kan voor mij waarschijnlijk al een hoop duidelijkheid scheppen. Een goede informatiebron wordt ook zeker gewaardeerd. 

Gebruikersavatar
Berichten: 246

Re: Rayleigh-Ritz methode toepassen

Een voorbeeld en uitleg kan je vinden in: Mechanical Vibrations, Singiresu Rao
 
Ik heb de versie: 5th Edition SI Units, en daar staat het op pagina 742 tot 748.
Als je niet aan het boek kan komen ben ik best bereid fotos van die bladzijden naar je toe te sturen.
Help wetenschappers aan rekenkracht: Verbindt jouw PC binnen 10 minuten met de meest krachtige supercomputer op aarde!

Sluit je aan bij het Wetenschapsforum team (nr: 48658) en steun onderzoek naar alzheimer, kanker en andere ziektes. Meer info: folding.standford.edu

Berichten: 4

Re: Rayleigh-Ritz methode toepassen

Xansid,
 
Bedankt voor het meedenken!
Ik heb hier op school naar het boek gezocht maar helaas is die niet beschikbaar. Ik zou het zeer waarderen als je de moeite wil nemen om de foto's te maken.
 
Alsvast bedankt.
 
 

Berichten: 4

Re: Rayleigh-Ritz methode toepassen

Ben inmiddels bij een andere bibliotheek geweest waar ze het boek wel hadden. Het voorbeeld dat in dit boek genoemd is, is echter niet een voorbeeld met alleen getallen. Ik had gehoopt op een voorbeeld waarbij alles volledig ingevuld is.
Daarnaast is dit een voorbeeld waarbij de eigenfrequentie van de balk berekend wordt. Ik ben eigenlijk op zoek naar een balk die opgelegd is (of ingeklemd) met een kracht erop (ik heb ook geen idee of dit hetzelfde is :shock: )

Gebruikersavatar
Berichten: 246

Re: Rayleigh-Ritz methode toepassen

Wat bedoel je met alleen getallen? Met de Rayleigh-Ritz methode bepaal je de eigenfrequenties van een mechanisch systeem door een aantal lineair onafhankelijke basisfuncties te kiezen die voldoen aan de randvoorwaardes. Dat kan helemaal niet met alleen getallen.
 
Praten we wel over hetzelfde hier?
Help wetenschappers aan rekenkracht: Verbindt jouw PC binnen 10 minuten met de meest krachtige supercomputer op aarde!

Sluit je aan bij het Wetenschapsforum team (nr: 48658) en steun onderzoek naar alzheimer, kanker en andere ziektes. Meer info: folding.standford.edu

Berichten: 4

Re: Rayleigh-Ritz methode toepassen

Sorry voor deze late reactie, maar na lang zoeken op het internet heb ik toch een voorbeeld gevonden die voor mij heel veel duidelijkheid schept:
 
https://www.scribd.com/doc/220402636/FEA-QUESTION-WITH-CLASS-NOTES-AND-FORMULA-BOOK
 
Het gene wat ik bedoel staat vanaf pagina 109

Reageer