Springen naar inhoud

welke microscoop heb ik nodig

• Log in om te kunnen reageren

snuffelhond

snuffelhond

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 december 2016 - 20:48

Hallo ik zou hier graag willen vragen welke microscoop ik nodig heb.

​Ik gebruik het voor voedsel, voor bijvoorbeeld naar suikerinhoud te kijken of zouten en andere ingrediënten.

​Ik een USB microscoop nodig om een openbare online database op te zetten van dagelijkse voeding en de benodigde data op microscopisch niveau.

​Ik ben maar een doodgewone amateur onderzoeker die het voor de hobby doet en onderzoek materiaal op het internet zet die mogelijk gebruikt kunnen worden in de toekomst om referenties op te vragen uit de database.

​Ik zou willen weten of een van deze types geschikt zijn voor amateur onderzoek:

Bresser LCD-microscoop 50x-2000x

​Byomic LCD Deluxe 40x-1600x

​BMS ST-40C-2L-LED en camera

​Bresser Touch 40x-350x (1400x) LCD-microscoop

​National Geographic 20x/80x/350x digitale microscoop

Is een van deze microscopen voldoende om de meeste hoofd ingrediënten waar te nemen? ;)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8405 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 december 2016 - 19:44

Om ingredienten te analyseren van verschillende voedsels, zal een microscoop weinig voor je doen.

Je laat hier dramatisch verschillende microscopen zien, hoge en lage vergrotingen. Los daarvan, een USB microscoop schreeuwt speelgoed.

"Meep meep meep." Beaker

ArcherBarry

ArcherBarry

• >1k berichten
  • 4049 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 13 december 2016 - 00:10

Zoals Wouter zegt, bestanddelen van voedingsmiddelen zijn met een microscoop niet te zien. Een microscoop hiervoor gebruiken is weggegooid geld.

Het enige interessante  te zien is hoe zetmeel geleert in een druppel water, zie bijvoorbeeld

maar na 2 keer heb je dat ook wel gezien

Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Pas op! Chocolade kan je kleding laten krimpen!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures