[biologie] Vernieuwend onderzoek naar planten

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 32

Vernieuwend onderzoek naar planten

Dag allemaal,

Ik moet voor school onderzoek doen naar planten, dit is een vrij onderzoek, de mogelijkheden zijn dus oneindig. Ik kan natuurlijk iets doen als 'wat voor invloed heeft (...) met betrekking tot de groei bijvoorbeeld', maar ik wil iets bijzonders doen. Iets wat niet eerder is gedaan. Ik dacht eerst aan iets in het kader van bioluminescentie, en het licht dat bioluminescerende planten emitteren met behulp van fotocellen omzetten in elektrische energie. Het interessante hieraan is dat het een soort "vervanger" kan zijn voor de zon (natuurlijk is de intensiteit van de zon veel groter etc) maar meer in de zin van dat er 's nachts óók energie opgewekt kan worden. Alleen het probleem met dit onderzoek is dat bioluminescerende planten elektromagnetische straling uitzenden met een lage energiewaarde, hier kan dus niet heel veel mee gedaan worden. Ik dacht dus aan golflengte-manipulatie van deze straling, alleen weet ik niet of dat überhaupt kan. Hiermee bedoel ik natuurlijk de straling zodanig omvormen richting UV-straling dat de energiewaarde van de fotonen groter wordt en dan kan er dus ook meer elektrische energie worden gevormd. Nu ik dit schrijf besef ik me dat ik eigenlijk van een soort straling, een andere soort wil maken. Kan dat? Dat zou geweldig zijn maar het lijkt me onwaarschijnlijk.

Dat was dus ongeveer mijn idee, alleen zou ik dus graag willen weten waar er dingen niet kloppen, wat er mist aan het idee/ verbeteringen etc. etc. Alle hulp is welkom. Verder, als er iemand een idee heeft voor een ander innovatief onderzoek naar planten dan hoor ik het heel graag.

Mvg,
Ik weet trouwens niet of dit meer natuurkunde of biologie is dus plaats ik het in beide topics..

Gebruikersavatar
Berichten: 246

Re: Vernieuwend onderzoek naar planten

Als je de energie van de straling wil vergroten heb je daar energie voor nodig. Maar aangezien je energie wil opwekken en niet verbruiken bereik je dus het tegenovergestelde. Zou je niet beter bioluminiscentie direct als verlichting kunnen gebruiken?
Help wetenschappers aan rekenkracht: Verbindt jouw PC binnen 10 minuten met de meest krachtige supercomputer op aarde!

Sluit je aan bij het Wetenschapsforum team (nr: 48658) en steun onderzoek naar alzheimer, kanker en andere ziektes. Meer info: folding.standford.edu

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Vernieuwend onderzoek naar planten

Een echter vernieuwend onderzoek naar planten is er zeker op het niveau waar jij het over hebt niet veel mogelijk. Dat is ook zeker niet nodig, het hoeft niet vernieuwend te zijn voor de wereld. Het moet voor jou nieuw en interessant zijn, dat is het belangrijkste.
 
Doe dus iets wat je leuk vindt en ga daar mee bezig. Als je bioluminiscentie leuk vindt dan zou je zoals eerder xansid ook al zei dit direct als verlichting kunnen gebruiken. Je zou bijvoorbeeld kunnen proberen om dit in een gesloten terrarium te doen. Hier zou je eventueel nog wat metingen aan kunnen doen om de hoeveelheid licht te bepalen.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Vernieuwend onderzoek naar planten

xxxjosje schreef: Alleen het probleem met dit onderzoek is dat bioluminescerende planten elektromagnetische straling uitzenden met een lage energiewaarde, .... Ik dacht dus aan golflengte-manipulatie van deze straling, ...  Hiermee bedoel ik natuurlijk de straling zodanig omvormen richting UV-straling dat de energiewaarde van de fotonen groter wordt en dan kan er dus ook meer elektrische energie worden gevormd. 
 
 
Dit gaat niet lukken vanwege de wet van behoud van energie. Je kunt onmogelijk ergens meer energie uithalen dan wat er in zit. 
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Reageer