verzepingsgetal

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

verzepingsgetal

hallo iedereen,
 
voor scheikunde moet ik het verzepingsgetal van sojaolie bepalen. tijdens de proef moet ik het mengels verwarmen, ik weet alleen niet waarom dat moet en ik kan het ook nergens vinden, misschien weet iemand van jullie het?
 
verder had ik nog de vraag hoe je het verzepinggetal berekent aan de hand van een terugtitratie maar volgens mij is dat met de reactie die verlopen en de molverhouding.
 
nog een andere vraag was of je mag titreren in een rondbodemkolf, want in heel de proef gebruiken we deze en de laatste stap is tirerten maar wij leren dat dat alleen in een breedhalf erlenmeyer mag dus ik neem aan dat je dat dan kwantitatief overmoet brengen, en ik neem aan dat je hiervoor een pipet gebruikt, in plaats van zomaar even overgieten?
 
verder voegen wij als eerst stap alcoholische KOH-oplossing toe aan het vet, hoezo alcoholische KOH-oplossing?
 
ik snap dat dit redelijk veel gevraag is, sorry, het zou al erg helpen als iemand me antwoord kan geven op een van deze vragen.
 
dankuwel alvast.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: verzepingsgetal

Opmerking moderator

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: verzepingsgetal

simoneholleman schreef:  
.. voor scheikunde moet ik het verzepingsgetal van sojaolie bepalen. tijdens de proef moet ik het mengels verwarmen, ik weet alleen niet waarom dat moet en ik kan het ook nergens vinden, misschien weet iemand van jullie het?
 
 
Wat gebeurt er met bijvoorbeeld een ei, als je dat gaat verwarmen tot boven een bepaalde temperatuur?
Wat is 'verzepen'?

Reageer