[wiskunde] telproblemen en statistiek 4 e jaar secundair
Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood
-
- Berichten: 25
telproblemen en statistiek 4 e jaar secundair
Hallo
ik ben aan het studeren voor mijn examen en heb enkele oefeningen mbt telproblemen & kansrekenen ( 4 e jaar secundair ) gemaakt .
Ik heb de vragen alsook de oplossingen gemaakt en ik voeg ze als bijlage .
is het mogelijk dat iemand ( heb nl geen correctiesleutel gekregen ) met zin in wiskunde of met zelf examens binnenkort en ook aan het studeren mijn oplossingen nakijkt of ze hetzelfde uitkomen.
1 oefening ( de laatste ) kom ik niet toe .. ga er eens over slapen .. indien iemand een tip .. graag welkom .
grtjes en super bedankt !
ps: bij de eerste vraag in puntje "d" en "e " heb ik moeilijkheden met de interpretatie ? Heb ik hier problemen met het nederlands of vinden jullie deze vraag ook dubbelzinning ?
hoeveel personen eten vanille of mokka ? ik heb iedereen genomen die vanille of mokka eet .. maar ook vanille en mokka en ook vanille mokka en pistache ( deze mensen die de 3 smaken eten , eten ook vanille of mokka )
( wat is de kans dat iemand geen pistache neemt kan je volgens mij op 2 manieren interpreteren ? volgens mij kan je dit zien als de kans op pistache ( 1 op 3 ( vanille pistacja of mokka ) of tov de groep met personen . zo heb ik het opgelost )
ik ben aan het studeren voor mijn examen en heb enkele oefeningen mbt telproblemen & kansrekenen ( 4 e jaar secundair ) gemaakt .
Ik heb de vragen alsook de oplossingen gemaakt en ik voeg ze als bijlage .
is het mogelijk dat iemand ( heb nl geen correctiesleutel gekregen ) met zin in wiskunde of met zelf examens binnenkort en ook aan het studeren mijn oplossingen nakijkt of ze hetzelfde uitkomen.
1 oefening ( de laatste ) kom ik niet toe .. ga er eens over slapen .. indien iemand een tip .. graag welkom .
grtjes en super bedankt !
ps: bij de eerste vraag in puntje "d" en "e " heb ik moeilijkheden met de interpretatie ? Heb ik hier problemen met het nederlands of vinden jullie deze vraag ook dubbelzinning ?
hoeveel personen eten vanille of mokka ? ik heb iedereen genomen die vanille of mokka eet .. maar ook vanille en mokka en ook vanille mokka en pistache ( deze mensen die de 3 smaken eten , eten ook vanille of mokka )
( wat is de kans dat iemand geen pistache neemt kan je volgens mij op 2 manieren interpreteren ? volgens mij kan je dit zien als de kans op pistache ( 1 op 3 ( vanille pistacja of mokka ) of tov de groep met personen . zo heb ik het opgelost )
- Bijlagen
-
- 11061701.PDF
- (315.31 KiB) 69 keer gedownload
-
- Berichten: 7.068
Re: telproblemen en statistiek 4 e jaar secundair
bij a: 6? (die buiten het Venndiagram.)
Ik zou de vragen d en e hetzelfde interpreteren als jij.
Bij de vraag over Ella's kleding zou ik denken dat het dragen van sneakers, het dragen van sandalen lastig maakt (idem broek vs rok, maar dat heb ik ook wel eens anders gezien in de praktijk).
Verder lijken mij de vragen correct beantwoord.
Ik zou de vragen d en e hetzelfde interpreteren als jij.
Bij de vraag over Ella's kleding zou ik denken dat het dragen van sneakers, het dragen van sandalen lastig maakt (idem broek vs rok, maar dat heb ik ook wel eens anders gezien in de praktijk).
Verder lijken mij de vragen correct beantwoord.
-
- Berichten: 25
Re: telproblemen en statistiek 4 e jaar secundair
Beste Evilbro
bedankt voor je reactie .. heb ook nog eens het venndiagram uitgeteld .. 45 binnen , maw 5 buiten .. heb te snel liggen tellen en 1 fout geteld .
Ja sommige leerkrachten hebben wel onduidelijke of verkeerd te interpreteren bewoording.
Zo verwoorden men ... al de kansen tussen 1 en 6 als je met een dobbelsteen gooit ... antwoord was een zeker gebeurtenis ( zie afbeelding )
Dan verstaat ze dit als 1 2 3 4 5 6 .. je zou dit evengoed als 2 3 4 5 kunnen interpreteren volgens mij . ( zie afbeelding )
om het uit te leggen is het nog ok .. maar als je zo een bewoording krijgt tijdens je examen en je mag geen vragen stellen over de interpratie is het goed mogelijk dat je de leerstof wel kent maar toch een 0 haalt
bedankt voor je reactie .. heb ook nog eens het venndiagram uitgeteld .. 45 binnen , maw 5 buiten .. heb te snel liggen tellen en 1 fout geteld .
Ja sommige leerkrachten hebben wel onduidelijke of verkeerd te interpreteren bewoording.
Zo verwoorden men ... al de kansen tussen 1 en 6 als je met een dobbelsteen gooit ... antwoord was een zeker gebeurtenis ( zie afbeelding )
Dan verstaat ze dit als 1 2 3 4 5 6 .. je zou dit evengoed als 2 3 4 5 kunnen interpreteren volgens mij . ( zie afbeelding )
om het uit te leggen is het nog ok .. maar als je zo een bewoording krijgt tijdens je examen en je mag geen vragen stellen over de interpratie is het goed mogelijk dat je de leerstof wel kent maar toch een 0 haalt
- Bijlagen
-
- tussen 1 en 6.jpg (104.38 KiB) 243 keer bekeken