[overig] Evidence based medicine vraag

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 22

Evidence based medicine vraag

Hallo,
 
Voor mijn studie moet ik een verslag maken van een EBM-artikel. Ik had gekozen voor het artikel: ''Homelessness during pregnancy: a unique, time-dependent risk factor of birth outcomes''. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25404405
 
Ik moet de methode beschrijven van het artikel, maar hier kom ik niet goed uit. In het artikel staat beschreven dat ze cross-sectional data uit vijf steden van de US hebben verzameld. Maar ook dat ze vragen stelde zoals: of ze ooit dakloos waren geweest etc. Hoewel er in het artikel niet wordt beschreven dat er interviews worden gehouden, kan ik hiervan uitgaan? Want anders snap ik niet precies hoe ze die vragen konden stellen.
 
Bedankt dat jullie mee willen kijken

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Evidence based medicine vraag

De meeste mensen zullen dit artikel niet kunnen lezen en zullen je dus niet kunnen helpen met dergelijke vragen.
 
Ja daar kan je inderdaad van uitgaan. Het staat zelfs expliciet vermeld: "Interviewers elicited caregivers’ verbal responses to a survey of household demographics and maternal and child health status..." 2de zin in de methode.
 
Het is over het algeheel een nogal zwak artikel aangezien het totaal gebaseerd op vragen stellen en er geen primaire data wordt gewonnen. Ook vraag ik me af of de conclusie van het artikel niet overdreven is. Geen huisvesting hebben zal op zich geen groot effect hebben, gebrek aan kwalitatief goed voedsel en medische controles zullen hier veel belangrijker in zijn.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer