Springen naar inhoud

Pws Effecten chemische wapens

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

rdzxftr

rdzxftr

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 juli 2017 - 13:50

De hoofdvraag voor mijn profielwerkstuk luidt:
Wat zijn de effecten van de chemische stoffen die gebruikt zijn in wapens in de Vietnamoorlog op het milieu en de gezondheid van de bevolking?

Mijn deelvragen zijn:

• Hoe kwam er toestemming voor het gebruiken van chemische wapens?
  • Welke wapens zijn er gebruikt in de Vietnamoorlog?
  • Uit welke stoffen zijn deze wapens opgebouwd?
  • Wat zijn de effecten van deze stoffen op het milieu?
  • Wat zijn de effecten van deze stoffen op de gezondheid van de bevolking?
  • Waarom zijn deze stoffen op lange termijn nog steeds schadelijk?

Over het theoretische deel maak ik me niet zo druk, maar over het praktische deel nog wel. Ik moet het deze zomervakantie eigenlijk al afgerond hebben. Voor mijn praktische deel had ik als idee om misschien mee te lopen in een laboratorium om zo meer uitleg/inzicht te krijgen over de schade die deze stoffen aan kunnen richten op moleculair niveau. Helaas reageren instanties/labroratoria niet op mijn e-mails en zit ik nu vast. Weten jullie hoe ik nu verder kan mbt het praktische deel? Alvast bedankt 1f600.svg

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8456 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 juli 2017 - 15:01

Chemische wapens zijn verboden en zijn dan ook niet tijdens de Vietnam oorlog gebruikt. Agent Orange waar jij het (waarschijnlijk) over hebt was bedoeld om bladeren van bomen te verwijderen. Dat er lange termijn effecten waren dat wist men blijkbaar niet.

Om terug te komen op je praktische vraag. Die stoffen hebben veelal geen effect op een duidelijk aan te wijzen moleculair niveau. Er is een biologisch effect, maar om dit duidelijk op moleculair niveau te visualiseren is veelal erg lastig. Ik snap wel dat labs niet op je vraag reageren, ten eerste omdat je vraagstelling waarschijnlijk incorrect is en ten tweede omdat ze waarschijnlijk geen voor jou relevant onderzoek doen.

Om heel eerlijk te zijn, je praktische gedeelte ga je met een dergelijk vraag echt niet afronden. Verder, zoals ik al eerder heb aangegeven zijn er geen chemische wapens gebruikt in Vietnam, derhalve zijn je hoofd en deelvragen ook incorrect.

"Meep meep meep." Beaker

ArcherBarry

ArcherBarry

• >1k berichten
  • 4359 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 06 juli 2017 - 21:08

Opmerking moderator :

onze huisregels stellen duidelijk:

Giftige stoffen
Vragen over giftige stoffen zijn verboden als:

• gevraagd wordt hoe je bepaalde giftige stoffen maakt (inclusief extractie en zuivering)
  • gevraagd wordt waar je bepaalde giftige stoffen of typerende basisstoffen kan kopen
  • gevraagd wordt naar andere zaken die het maken van giftige stoffen makkelijker maken
  • andere zaken of scheikundige effecten die sociaal onprettig kunnen zijn
Bij overtreding, maar ook in geval van twijfel kan elke moderator besluiten een topic te sluiten, of een bericht te wijzigen of te verwijderen.

Gezien jij je wilt richten op het praktische deel, besluit ik dit topic te sluiten.

Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Pas op! Chocolade kan je kleding laten krimpen!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures