Springen naar inhoud

Spuitgieten vochtpercentage


  • Log in om te kunnen reageren

#1

Biobased

    Biobased


  • 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 september 2017 - 11:15

Goedemiddag!

 

Momenteel ben ik bezig met een studie chemie. Ik moet vezels gaan verwerken in het polymeer polymelkzuur. Zou iemand mij kunnen vertellen met welke vochtpercentages je moet werken bij spuitgieten (bij vezels en bij het polymeer zelf)? 


Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

Pietde1ste

    Pietde1ste


  • 0 - 25 berichten
  • 16 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 september 2017 - 12:57

Is het niet zo dat het vocht uit het polymeer verdampt wanneer je het spuitgiet? en is het dan niet de bedoeling dat er zo min mogelijk vocht in het polymeer zit omdat het anders tijdens het spuitgieten eruit komt en het product beschadigd??

 

Is het misschien niet handiger om te plaat persen als je vezels wil vermengen met kunststof. Het is namelijk zo dat je in de spuitgiet machine maar hele kleine vezels toe kan passen en door die vezels wordt het product meestal niet sterker. Heb het vorig jaar ook geprobeerd met bamboe vezels in PLA en het product werd er alleen maar zwakker van. En met persen kun je gewoon grote vezels gebruiken zo groot als je pers is in principe en hierdoor wordt de plaat meestal ook sterker.

 

Studeer je toevallig BTC op Avans in Breda trouwens?






0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures