Springen naar inhoud

hydrodynamix

• Log in om te kunnen reageren

fll

fll

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 september 2017 - 11:27

beste mensen,

ik ben voor school bezig met dit onderwerp en ik wil graag weten wat het alemaal inhoud en of jullie een oplossing hebben voor het drinkwaterprobleem in de arme landen omdat ik er helemaal niet uit kan komen ik ga het idee aleen gebruiken voor een lego wedstrijd genaamd de first lego leage

alvast bedankt voor uw reactie. :D

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ArcherBarry

ArcherBarry

• >1k berichten
  • 4092 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 28 september 2017 - 21:44

Ik snap niet helemaal wat je wilt. Je titel gaat over de studie van waterbewegingen en krachten, en je vraag over drinkwater distributie in arme landen.

Daarnaast zijn wij geen (huis)werk voorkauw machine. Tuurlijk willen wij helpem maar:

en of jullie een oplossing hebben voor het drinkwaterprobleem in de arme landen

dit soort oplossingen zullen wij ook niet hebben, of anders direct geven.

Als het voor een bouwwedstrijd gaat, is het niet leuker een soort vulkaan te bouwen welke gaat rommelen als bezoekers op een soort (druk) plaat gaan staan als zijnde beweging in een tectonische plaat welke magma naar de vulkaan drukt...

Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Pas op! Chocolade kan je kleding laten krimpen!

fll

fll

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 september 2017 - 07:01

Bedankt voor mogelijk tot die tectonische plaat ofzo
@ archerybarry volgensmij zit ik opschoot om te leren en moet jij niet eimand veroordelen hoe ze leren want ik heb het idee dat je zelf ook geen autodidacte baby was

mathfreak

mathfreak

• >1k berichten
  • 2788 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 29 september 2017 - 17:21

Dit forum is geen antwoordenmachine, maar begeleidt met alle plezier:
- vraag dus niet om volledige uitwerkingen, maar beschrijf de punten waar je tegenaan loopt

Dit verklaart ook de opmerking "Daarnaast zijn wij geen (huis)werk voorkauw machine" van ArcherBarry. Je zit inderdaad op school om te leren, maar het gaat daarbij niet uitsluitend om het in je opnemen en verwerken van de aangeboden leerstof, maar ook om het zelf leren ontwikkelen van een bepaalde probleemaanpak. Als je wilt weten of er een oplossing bestaat voor het drinkwaterprobleem in de arme landen begin je dus met de vraag hoe dat drinkwaterprobleem er dan precies uit ziet. Heb je daar al iets over weten te vinden? 

"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

fll

fll

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 september 2017 - 17:59

Er word een aan Aanname gedaan ik zeg Alden dat ik vast loop @ mathfreak
Ik vraag geen kant-en-klare antwoorden en ik vind het leuk om me te informeren over van alles en nogwat
Al krijg ik een kant en klare oplossing gebruik ik het niet ik vind het echt leuk maar ik loop echt vast

mathfreak

mathfreak

• >1k berichten
  • 2788 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 30 september 2017 - 10:42

Waar loop je precies op vast?

"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

fll

fll

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 september 2017 - 11:33

Ik liep vast omdat ik de oplossingen te tijd en geld rovend vond en ik inspiratie op wilde doen
Ik neem het juist erg Sirius en ik voelde me beledigd door wat ze zijden

fll

fll

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 september 2017 - 11:41

Wat ik wil weten ik was opzoek naar oplossingen in de vorm van bijv. elektrolyse en ik had ook eens een man op tv gezien die via een hand pomp zout water in zoet varanderde en ja ik weet niet meer hoe dat heet ook in een derde weereld land hadden ze dat ook

ArcherBarry

ArcherBarry

• >1k berichten
  • 4092 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 30 september 2017 - 14:34

geklaag en algemeen van geef een oplossing kunnen wij weinig mee. Vooral omdat er van alle HW&P vragen stellers gevraagd wordt om met onze hulp zelf tot een goede conclusie te komen. Nu stel je een vraag waar we wat mee kunnen.

Elektrolyse zal het niet geweest zijn. Elektrolyse van zout water zal chloor en waterstof gas geven, waarbij het water zelf een basische oplossing wordt van natrium hydroxide.

Vermoedelijk heb jij in je hoofd een reversed osmoses systeem waarbij het zout uit het water wordt geperst. Voor meer info daarover, zie o.a. https://en.wikipedia...Reverse_osmosis

Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Pas op! Chocolade kan je kleding laten krimpen!

fll

fll

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 september 2017 - 15:00

Dankje

Also tagged with one or more of these keywords: overig

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures