Google liegt en bedriegt! (mbt exacte wetenschap)

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 6

Google liegt en bedriegt! (mbt exacte wetenschap)

Hoi Allemaal!
 
Fijn dat ik eindelijk mijn gevoelens kan etaleren op een platform, waar, ten eerste mensen actief zijn, en ten tweede, mensen zich met wetenschap bezig houden. Deze website voelt als een ware verademing. Ik hoop ook dat het een beetje actief is en blijft..
 
Mijn punt: ik kan werkelijk niets vinden op Google dat me boeit. Ik kan niet geavanceerd zoeken (tussen haakjes plaatsen van verzameltermen), want dan negen van de tien keer zegt Google er geen resultaten voor te hebben..
 
Voorbeeld:
 
"Programming of Frequencies"
"Black Hole in a Sphere"
"Zonnestelsel in Assenstelsel"
 
Ik heb er iets van 600 verzameld. Het is een waar tranendal.
 
Zijn er mensen die dit probleem herkennen, of kunnen nuanceren? Bedankt!
 
Groetjes,
Mathijs

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Google liegt en bedriegt! (mbt exacte wetenschap)

Ik heb geen problemen met google. Ik vind vrijwel altijd datgene waar ik naar op zoek ben.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Google liegt en bedriegt! (mbt exacte wetenschap)

Je maakt de opdracht te gedetailleerd

Probeer eens "black hole" sphere

programming frequencies

zonnestelsel assen

Alles tussen "" moet letterlijk zo geïndexeerd zijn. Black hole in a sphere tussen quotes geeft overigen bij mij wel een hit.

Gebruikersavatar
Berichten: 6

Re: Google liegt en bedriegt! (mbt exacte wetenschap)

Mag ik jullie bedanken voor jullie reacties! Ik ben nog een steeds een beetje zoekende naar een site waarin ik met wetenschap en wetenschappers weg wijs kan worden. Deze snelle reacties (midden in de nacht!) doen me goed.  :D
 
Nou goed, Google en ik, slechte relatie. Ik ben vooral 'into' mind control, wat in mijn ogen verkeerd verward wordt met complot denken. Ik Google vaak op Mind Control via schermen en straling of allebei. Het mooiste wat ik heb weten te vinden is dit:
 
https://www.youtube.com/watch?v=7QM-J5pks8c
 
Ik snap niet dat er zo weinig geklaagd word over Google. Ik knal tegen hun plafond (of dubbele bodem). 

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Google liegt en bedriegt! (mbt exacte wetenschap)

Mathijs1987 schreef: Ik snap niet dat er zo weinig geklaagd word over Google.
dat komt misschien omdat jij niet zo goed zoekt. Alternatieve reden kan zijn dat je dingen zoekt die eenvoudigweg niet bestaan. Een zoekslag naar onderzoeken op het gebied van de geestelijke gezondheid van elfjes zal niet veel opleveren bijvoorbeeld. Nooit onderzoek naar gedaan, waarschijnlijk bij gebrek aan elfjes.
 
Voordat je google gaat beschuldigen van dubbele bodems zou ik eerst eens bij jezelf te rade gaan.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Google liegt en bedriegt! (mbt exacte wetenschap)

Het kan natuurlijk ook zijn dat wat jij zoekt gewoon niet bestaat. Je gaat er misschien vanuit dat alles op internet staat, maar daar staan alleen dingen die er door mensen zijn geplaatst. En wat niemand geplaatst heeft, dat staat er dus niet.

Gebruikersavatar
Berichten: 649

Re: Google liegt en bedriegt! (mbt exacte wetenschap)

Ik weet niet wat voor computer je gebruikt, maar laat het eens na kijken:
 
"Programming of Frequencies"  ==>  280.000 hits !!!! bij google.....!?!?
 
black hole a sphere  ==> 1.450.000 hits..... wie bedriegt hier nu ?
Sinds de uitvinding van tijd, hebben we het niet meer, en kunnen we het ook niet meer vinden.
En wie haast heeft moet langzamer lopen.

Gebruikersavatar
Berichten: 6

Re: Google liegt en bedriegt! (mbt exacte wetenschap)

Jan van de Velde schreef: dat komt misschien omdat jij niet zo goed zoekt. Alternatieve reden kan zijn dat je dingen zoekt die eenvoudigweg niet bestaan. Een zoekslag naar onderzoeken op het gebied van de geestelijke gezondheid van elfjes zal niet veel opleveren bijvoorbeeld. Nooit onderzoek naar gedaan, waarschijnlijk bij gebrek aan elfjes.
 
Voordat je google gaat beschuldigen van dubbele bodems zou ik eerst eens bij jezelf te rade gaan.
 
OK, allemaal bedankt. Bij mezelf te rade te gaan, doe ik nu al 3 jaar, en inderdaad heb ik altijd gedacht dat het aan mij lag. Nou is mijn onderzoeksgebied 'mind control' ook niet het makkelijkste om intensief op te zoeken. Ik heb nog zo'n term:
 
"radiation and neurotransmitters"
 
Ik heb er een stuk of 600. Bedoel kom op, dit lijkt in mijn opinie niet op de geestelijke gezondheid van elfjes. Of het spaghetti monster. Kijk, ik wil er ook wat aan hebben.
 
"satellite map people"
 
Op deze kreeg ik 12 resultaten. En dan zegt google bij de eerste pagina dat ze er een stuk of 242.000 hebben, maar dat blijken er dus 12 te zijn. Kijk als iemand nu een recept van de atoom-bom publiceert, gaat Google dat ook met een druk op de knop weergeven? Lijkt me niet. Google heeft een dubbele bodem. Ben bij mezelf te rade gegaan. Antwoord: Google heeft een dubbele bodem. 

Berichten: 203

Re: Google liegt en bedriegt! (mbt exacte wetenschap)

Als je  "satellite map people"
      of  satellite map people
maakt een wereld van verschil in het aantal hits..........

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Google liegt en bedriegt! (mbt exacte wetenschap)

Mathijs1987 schreef:  
 Kijk als iemand nu een recept van de atoom-bom publiceert, gaat Google dat ook met een druk op de knop weergeven? Lijkt me niet. 
Toch wel:
http://news.softpedia.com/news/How-To-Make-An-Atomic-Bomb-53392.shtml#sgal_0
 
eerste hit op google 
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 1.367

Re: Google liegt en bedriegt! (mbt exacte wetenschap)

Je geeft Google de schuld, maar als het werkelijk zo zou zijn dat Google geen goede zoekmachine is, verklaar dan eens waarom dit:
1) Google – 72.48%

2) Bing – 10.39%

3) Yahoo – 7.78%
 
wereldwijd de top 3 is? Als er werkelijk dubbele bodems zijn en Google bedriegt de zaak dan zijn er wel een onwaarschijnlijk hoog aantal mensen (ook met een hoge opleiding) die er in trappen.
Je moet als gebruiker ook zelf even kijken of de woorden en de combinatie van woorden nog wel zinnig is om een goed resultaat te geven.
Ook het gebruik van aanhalingstekens is gevaarlijk omdat er dan naar de letterlijke reeks woorden wordt gezocht in een artikel en er geen artikelen worden meegerekend als die reeks letters daar niet letterlijk in staan terwijl ze wel over het zelfde onderwerp gaan. Ook het gebruik van te veel woorden kan nadelig werken vooral als één van die woorden in het gebied van pseudowetenschap komt of obscure onderwerpen en de andere woorden juist niet.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Google liegt en bedriegt! (mbt exacte wetenschap)

Voor wetenschappelijk onderzoek alleen op google zoeken geeft nogal veel rommel. Beter ben je af op google scholar of voor biomedisch onderzoek ook op pubmed.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: Google liegt en bedriegt! (mbt exacte wetenschap)

@ Matthijs, ik denk dat jij wel gebruik kan maken van: http://www.leren.nl/rubriek/computers_en_internet/internetten/zoeken_op_het_web/
 
p.s. gevonden via google
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 6

Re: Google liegt en bedriegt! (mbt exacte wetenschap)

Bedankt allemaal voor jullie input. 

Gebruikersavatar
Berichten: 7.463

Re: Google liegt en bedriegt! (mbt exacte wetenschap)

Het is een kwestie van slim zoeken. Gebruik niet te veel aanhalingstekens, kijk ook op Google Scholar en Google Boeken. Als er te veel resultaten komen filter dan uit waarover je niets wilt zien. Zie verder:
 
https://support.google.com/websearch/answer/2466433?hl=nl
 
Zo zijn er allerlei trucjes waarmee je er bijna altijd uitkomt.

Reageer