gravitatie

Moderator: physicalattraction

Reageer

gravitatie

wat is zwaartekracht eigenlijk.....het is niet zo als een lading verschil

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: gravitatie

Zwaartekracht is een andere naam voor gravitatie-kracht. Dat is de kracht die ontstaat omdat twee massa's elkaar altijd aantrekken.

Re: gravitatie

maar waarom trekken 2 grote massa's elkaar aan...wat is dit voor kracht.

Gebruikersavatar
Berichten: 589

Re: gravitatie

Massa kromt de ruimtetijd om zich heen... objecten in vrije val volgen die kromming niet met als gevolg dat ze zich in de richting van de massa gaan bewegen.
How will it end?

Gebruikersavatar
Berichten: 259

Re: gravitatie

Waarom laat massa de ruimtetijd krommen?

Een simpele vraag, en naar mijn mening ook een met een simpel antwoord.
“Religion is an insult to human dignity. With or without it, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion.”-- Steven Weinberg

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: gravitatie

Volgens mij kon je je dat voorstellen als een grote trampoline. Als je in het midden een grote zware bal legt (basketbal ofzo) en je laat een pingpong balletje ergens op de trampoline los, zal het kleine balletje naar de grote zware bal toerollen, omdat de grote bal de trampoline "ombuigt".

Gebruikersavatar
Berichten: 259

Re: gravitatie

Je beschrijft nu wat er gebeurt. Je beantwoordt alleen niet de vraag wat het werkingsmechanisme is. In het geval van de trampoline is dat de onderlinge cohesie van het weefsel van der trampoline, dat de vervorming voor een groot deel naar de omliggende plaatsen transporteert.

Wat zorgt voor die effecten in ruimtetijd? Zegt dit niet iets over zowel de opbouw van ruimtetijd als de ware aard van massa?
“Religion is an insult to human dignity. With or without it, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion.”-- Steven Weinberg

Gebruikersavatar
Berichten: 117

Re: gravitatie

De zwaarte kracht proberen ze te verklaren met gravitonen deze gravitonen gaan een wisselwerking aan met andere atomen.

De gravitonen zijn virtuele deeltjes die door atomen uitgezonden worden. De virtuele deeltjes hebben geen massa waardoor hun effect eenvoudig lange afstanden overbrugt.. De gravitonen hebben geen massa maar wel een merkbaar effect, dit effect is nog niet gemeten omdat het ontzettend klein is maar omdat er ontzettend veel gravitonen uitgezonden kan worden kan het effect hiervan erg groot worden....

Ik weet alleen niet hoe deze deeltjes de ruimte tijd kunnen krommen...

Mischien kan dit verklaart worden met de snaartheorie...

hierin vormt het graviton een snaar tussen twee snaren...

maar hier weet ik te weinig van af om te zeggen dat dit de ruimte tijd kromt.....

Berichten: 20

Re: gravitatie

Een echte vent is een beta student

Mooi gezegd!

Re: gravitatie

ik vind dat de term "virtuele gravitonen" overbodig is. ik vraag me ook af waarom massa elkaar aantrekken. wisselwerking in een ruimte zonder tussenstof? ik begriijp het niet. :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 589

Re: gravitatie

Waarom laat massa de ruimtetijd krommen?

Een simpele vraag, en naar mijn mening ook een met een simpel antwoord.


Kom maar met dat antwoord.
How will it end?

Reageer