Springen naar inhoud

Methode van Frobenius.

• Log in om te kunnen reageren

katrien van den boss

katrien van den boss

• >100 berichten
  • 182 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 november 2017 - 14:46

Beste,

Bij onderstaande oefening geraak ik er maar niet aan uit hoe ik nu verder moet doen want als ik dit uitwerk voor m = 0 en voor R = 1/2 kom ik aangezien dit 1 product is dat A0 = 0 terwijl dit in de opgave staat dat dit verschillend moet zijn.

Iemand die mij kan helpen en ook ziet waar mijn fout zit?

Alvast bedankt!

Bijgevoegde miniaturen

• Schermafbeelding 2017-11-16 om 14.42.17.png
  • Schermafbeelding 2017-11-16 om 14.45.13.png
  • Schermafbeelding 2017-11-16 om 14.45.21.png

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Professor Puntje

Professor Puntje

• >1k berichten
  • 2435 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 november 2017 - 20:48

Omdat je dit topic "Methode van Frobenius" noemt heb ik dat op de Wikipedia eens bekeken. Daar staat dat r moet worden berekend, heb je dat ook gedaan? Waar komt die r = 1/2 bij jou vandaan?

Veranderd door Professor Puntje, 16 november 2017 - 21:01

mathfreak

mathfreak

• >1k berichten
  • 2791 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 18 november 2017 - 13:49

Als je uitgaat van de machtreeksuitdrukking voor y, hoe komt dan de machtreeksuitdrukking voor y' en y" er uit te zien? Wat wordt dus de uiteindelijke machtreeksuitdrukking als je de machtreeksuitdrukking voor y, y' en y" in de gegeven d.v. invult? Wat volgt daaruit voor de waarden van a0,..am en r? Wat is dus de algemene gedaante van de gezochte oplossing van de d.v.?

Veranderd door mathfreak, 18 november 2017 - 13:51

"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures