[wiskunde] Notatie output Mann-Whitney U waarden

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

Notatie output Mann-Whitney U waarden

Dag, 
 
Ik loop met het schrijven van mijn scriptie even vast, vandaar dat ik hier mijn vraag stel. Ik ben nieuw dus weet niet precies of dit de juiste plek is, dus als het ergens anders moet dan hoor ik het graag.
 
Het gaat over de output van de Mann Whitney U testen zoals je ze hier in de bijlage ziet.... Bij mij zijn mijn waarden:
- Mann Whitney U = 3.127,500
- Mann Whitney U = 461,500
 
Hoe schrijf je dit op de wetenschappelijke manier op? Ik gebruik Field er naast, in zijn voorbeelden zijn de U waarden 35.500 en 4.000, hij noteert het als U = 35.500 en U = 4.000.
 
Hoe noteer ik mijn waarden dan?
- U = 3127.50    of    U = 3.13
- U = 461.50    of    U = .46
 
Ik zie even het verschil tussen de komma's en de punten niet meer... Ik hoor graag van jullie :)
 

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: Notatie output Mann-Whitney U waarden

Let even op het verschil tussen het Angelsaksische systeem (duizendtallen scheiden met een komma en decimalen met een punt) en het systeem dat wij hanteren. Duizendtallen worden bij ons dus gescheiden met een punt en decimalen met een komma.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Berichten: 3

Re: Notatie output Mann-Whitney U waarden

Afbeelding
 
Hoe zou u bovenstaand getal in SPSS dan interpreteren, wetende dat Field zijn waarden 35.500 en 4.000 noteerde als U = 35.50 en U = 4.00.

In de statistiek gebruik je komma's om duizentallen te scheiden, aangezien de . worden gebruikt voor de decimalen.
 
Twee opties lijkt me:
 
- U = 3,127.50    of    U = 3.13
- U = 4,61.50    of    U = .46

Berichten: 3

Re: Notatie output Mann-Whitney U waarden

Optie 1 is het meest logisch (3,127.50). SPSS gebruikt punten ipv komma's, zie zo ook de waarden er onder.. dus in mijn scriptie gebruik ik het Angelsaksische systeem

Reageer