Springen naar inhoud

UFO-waarneming vrijgegeven


  • Log in om te kunnen reageren

#1

Professor Puntje

    Professor Puntje


  • >1k berichten
  • 2638 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 december 2017 - 17:12

Op het nieuws zag ik dat het Amerikaanse leger een UFO-waarneming heeft vrijgegeven:

 

https://nos.nl/artik...naar-ufo-s.html

 

https://nos.nl/artik...zoek-nodig.html

 

Nu is het zo dat veel op het eerste gezicht spectaculaire waarnemingen achteraf een normale verklaring vinden, en in sommige gevallen weten we eenvoudig te weinig om er verder iets zinnigs over te kunnen zeggen. Dus ik neem ook deze melding met een korreltje zout, maar dat neemt niet weg dat dit soort informatie er toch stukken serieuzer uit ziet dan de doorsnee UFO-melding.

 

Het lijkt mij niet zinvol hier een algemeen debat pro of contra UFO's te herstarten. Daarover is onderhand alles al gezegd. Maar verder nieuws en bijdragen over dit specifieke geval en het onderzoek van het Amerikaanse leger waar het deel van uitmaakt zou denk ik wel interessant kunnen zijn.


Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

Benm

    Benm


  • >5k berichten
  • 9919 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 december 2017 - 02:38

Op zich is het niet vreemd dat de luchtmacht onderzoek doet daar wat er zoal rondvliegt, en blijkbaar zo nu en dan stuit op iets waar nog geen logische verklaring voor gevonden kan worden. 

 

Dit heeft niet specifiek van doen met eventuele buitenaardse objecten of iets dergelijks, maar bijvoorbeeld wel het identificeren van vijandelijke drones en dergelijke. Als die identificatie niet lukt heb je strict genomen een UFO. 

 

Hoe vaak het voorkomt weet ik eigenlijk niet, maar het zou wel kunnen toenemen nu drone technologie steeds beter en betaalbaarder wordt. Dat hoeft overigens niets vijandigs te zijn, het kan ook een particulier zijn die zonder melding te maken en met lak aan alle regels een prototype test dat hoger en verder dan vliegen dan gangbare commerciele modellen. 

Victory through technology

#3

markos

    markos


  • >100 berichten
  • 137 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 december 2017 - 23:05

Dit kwam ik tegen op Youtube, ik geloof er al heel lang in, ook nadat wat ikzelf heb gezien, maar het valt bijna niet meer te ontkennen.

Een rondje om de maan lijkt mij ook wel leuk :D

#4

Benm

    Benm


  • >5k berichten
  • 9919 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 december 2017 - 02:35

Ik gun iedereen zijn mening, maar ik acht iets van buiten ons zonnestelsel bijzonder onwaarschijnlijk. 

 

Je moet het ook een beetje in perspectief zien natuurlijk: een drone die ik nu als particulier kan kopen kan manouvers maken die in de jaren 80 volstrekt ondenkbaar waren voor enig type vliegtuig. Uiteraard zit er geen piloot in die drone, dus bijvoorbeeld een versnelling van 20G maken is geen probleem als het ding degelijk genoeg gebouwd is. 

 

Nu zijn drones best een schaalbare technologie - tegenwoordig vaak aangedreven door energie uit accu's, maar er is niet echt een reden dat het niet mogelijk is zoiets van energie te voorzien uit een compacte verbrandingsmotor of iets dergelijks, wat in de jaren 80 wellicht ook al haalbaar was. 

 

Maar wat het ook was, militair gezien lijkt men weinig logisch gedaan te hebben om te vinden waar het nou over ging: men had kunnen proberen ze neer te maaien met het boordkanon, met raketten, of desnoods door er domweg tegenaan te vliegen (en te hopen dat de schietstoel naar nog werkt) - allemaal mogelijkheden om zoiets op de grond te krijgen voor nader onderzoek die blijkbaar nooit (succesvol) zijn geslaagd. 

 

Straaljagers hadden en hebben deze opties echter wel, en het geeft te denken waarom die nimmer zijn ingezet. Zeker bij de beelden in de youtube video zoals getoond was het prima mogelijk geweest vuur te openen op dergelijke objecten. 

Victory through technology

#5

Professor Puntje

    Professor Puntje


  • >1k berichten
  • 2638 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 december 2017 - 09:29

Dat is een interessant vraagstuk: zou je iets volstrekt onbekends moeten proberen neer te halen, met alle (eveneens onbekende!) risico's van dien.


#6

shimmy

    shimmy


  • >1k berichten
  • 1178 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 december 2017 - 10:13

Een jachtvlieger in deze situatie volgt gewoon zijn protocol en heeft op dat moment geen toestemming om iets onbekends neer te halen (als hij überhaupt al met scherp rond vloog). Sowieso zijn er in de VS zoveel geheime diensten met geheime projecten (nog los van private) dat het niet te achterhalen is of je naar een eigen project kijkt. Er zal op zn minst dreiging van het object uit moeten gaan voor het wordt neergehaald.

#7

Benm

    Benm


  • >5k berichten
  • 9919 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 december 2017 - 15:31

Die toestemming valt wel te krijgen natuurlijk, als men dacht dat het pakweg een sovjet-spionagevliegtuig oid zou (kunnen) zijn. 

 

Indringers in het luchtruim worden normaliter wel onderschept, maar niet neergehaald voor er pogingen tot communicatie en identificatie zijn gedaan. Bij een verdwaald verkeersvliegtuig met een kapotte radio oid kun je een hoop doen, lichtsignalen, desnoods er pal naast gaan vliegen om te zien of bijv de crew bewusteloos is geraakt etc. 

 

Maar deze dingen waren blijkbaar dusdanig snel of wendbaar dat dat allemaal niet ging, anders hadden ze er wel een mooie scherpe foto van gemaakt ;)

 

Dreiging vaststellen is ook lastig als je niet weet wat het is - er kan altijd een bom aan zitten zou ik maar denken. Maar goed, het zou best een of ander researchproject van eigen bodem kunnen zijn, je weet niet waar ze allemaal mee bezig waren in die tijd. 30 jaar geleden zou je ook heel raar opgekeken hebben als er opeens een DJI Mavic langs de kust zoefde, terwijl het nu 'gewoon' een profi filmer is die een reclamespotje loopt te draaien voor die badplaats oid.

Victory through technology

#8

shimmy

    shimmy


  • >1k berichten
  • 1178 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 december 2017 - 23:00

Die toestemming valt wel te krijgen natuurlijk, als men dacht dat het pakweg een sovjet-spionagevliegtuig oid zou (kunnen) zijn. 
 .

Die toestemming valt niet zomaar te krijgen voor pakweg een Russisch spionage vliegtuig, als dat wel zo was zou er maandelijks een kist uit de lucht geschoten worden. Jouw voorstelling komt gewoon niet overeen met de werkelijkheid. De werkelijke protocolen zul je natuurlijk nooit op internet vinden.

Veranderd door shimmy, 27 december 2017 - 23:09


#9

Benm

    Benm


  • >5k berichten
  • 9919 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 december 2017 - 02:31

Het zal ervan af hangen waar het precies is - elkaar een beetje etteren op de grenzen van het luchtruim is gemeengoed, ook tussen rusland en de baltische staten etc, maar ik denk niet dat de VS een russisch toestel zonder overleg ongemoeid van kust tot kust zal laten vliegen. 

 

De exacte protocollen worden natuurlijk niet publiek bekend gemaakt, daarvan zou een vijand alleen maar gebruik kunnen maken. 

 

En die protocollen zijn natuurlijk ook afhankelijk van de tijd waarin zich zoiets afspeelt: Er is nogal een verschil tussen de periode waarin en vrijwel geen communicatie was tussen de sovjetunie en het westen, de tijd daarna tot 9/11, en sindsdien. 

 

Voor 9/11 was het bijvoorbeeld feitelijk ondenkbaar om met een straaljager een gekaapt passagiersvliegtuig neer te halen. Vliegtuigkapers wilden vaak wel het een of ander, maar meestal niet sterven. In zo'n geval hoef je nooit te schieten, je kunt het volgen tot het toestel wel moet landen bij gebrek aan brandstof, of onvrijwillig neerstort bij gebrek aan brandstof (ok, dat is 1 keer gebeurd voor zover ik weet, maar het kan). 

 

Sinds 9/11 is het niet meer ondenkbaar om een passagierstoestel neer te halen om te voorkomen dat het als vliegende bom wordt gebruikt. Maar ook daarvan is niet echt bekend wat het protocol is: schiet je er zodanig hard op dat het met zekerheid neerstort, of bijvoorbeeld gericht zodat het moeilijk bestuurbaar wordt, het doel niet meer kan treffen, maar wellicht nog wel een noodlanding kan maken?

 

Het is denk ik iets dat de tijd zal leren, of mogelijk ook niet: passagiers gaan nu natuurlijk ook anders om met een poging tot kaping en zullen wellicht hun eigen leven direct riskeren door de kapers aan te vallen ipv te doen wat ze gezegd wordt met de belofte dat ze ongedeerd vrij zullen komen als eisen worden ingewilligd etc. 

Victory through technology





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures