Is dit een inklemming (fotos als voorbeeld)

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 31

Is dit een inklemming (fotos als voorbeeld)

Afbeelding
 
AfbeeldingAfbeelding
 
 
Afbeelding
 
 
 
 
Kan deze bevestiging ook gezien worden als een inklemming sinds er gebruik wordt gemaakt van bouten? Hoe moet ik dit zien? 
 
Afbeelding
 
Afbeelding
 

Gebruikersavatar
Berichten: 31

Re: Is dit een inklemming (fotos als voorbeeld)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 31

Re: Is dit een inklemming (fotos als voorbeeld)

Sinds de verbinding kan draaien zou het misschien hier een scharnier zijn?
 
Afbeelding

Berichten: 270

Re: Is dit een inklemming (fotos als voorbeeld)

Laatste foto van een baluster: de strip is ingeklemd door het toepassen van 2 scharnieren, lees de bouten, en de strip laten uitkragen. De bevestiging tegen de vloer is ook een inklemming.

Berichten: 863

Re: Is dit een inklemming (fotos als voorbeeld)

tegenwoordig is er een tussenvorm dit is een flexibele verbinding
deze heeft wel een rotatiecapaciteit maar die is niet zo groot dat er helemaal geen verdraaiing van de hoek optreedt
 
 
om de verbinding juist te classificeren (volgens de eurocode) moet je hem berekenen met de optredende krachten
de rotatiecapaciteit bepalen en aan de hand daarvan kan je bepalen of hij als volledig stijf gezien mag worden
 
je kan de baluster niet met een enkele scharnier schematiseren (dan is er geen evenwicht)
als twee scharnieren kan eventueel wel maar dat is ongebruikelijk

Gebruikersavatar
Berichten: 31

Re: Is dit een inklemming (fotos als voorbeeld)

Dat bevestiging met de vloer is dus een inklemming zoals ik ook dacht. Dankjewel. Van dat baluster zie ik nog steeds niet helemaal, maar dankjewel voor jullie antwoorden ik waardeer het echt. 

Gebruikersavatar
Berichten: 1.292

Re: Is dit een inklemming (fotos als voorbeeld)

Die eerste foto: scharnier. De verbinding laat een rotatie toe van de horizontale staaf.

Reageer