[scheikunde] vraag scheikunde 3VWO

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 10

vraag scheikunde 3VWO

hoi iedereen,
ik heb een vraag over mijn huiswerk, het is mij niet gelukt om hem te beantwoorden, hoop dat iemand mij kan helpen!
deze vraag vind ik echt heel raar, en misschien komt het doordat ik absent was wegens griep en dus niet in de les was dat dit behandeld werd maar mijn klasgenoten snappen het ook niet dus hier gaat 'ie:
jan laat een mengsel (vast keukenzout, natriumchloride) afkoelen in de koelkast tot 6C. na een dag zijn er mooie kristallen ontstaan van diepblauw kopersulfaat. laat met een berekening zien hoeveel gram kopersulfaat er maximaal gevormd kan worden.
​snap totaal niet hoe je dit kan berekenen! 

groetjes
 

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: vraag scheikunde 3VWO

waar ben je mee bezig? 3 topics op wat voor mij 1 opdracht lijkt te zijn, daarnaast haal je NaCl en CuSO4 door mekaar.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 10

Re: vraag scheikunde 3VWO

ArcherBarry schreef: waar ben je mee bezig? 3 topics op wat voor mij 1 opdracht lijkt te zijn, daarnaast haal je NaCl en CuSO4 door mekaar.
hoi, dit is vraag die wordt gesteld in mijn huiswerk. ik had alles ook in 1 topic maar dat mag niet volgens de regels dus werden de vragen verwijderd en moest ik ze alle in een aparte topic doen. 

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: vraag scheikunde 3VWO

Zoek eens even de tekst van de opgave op en zet die tekst hier eens neer.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Berichten: 10

Re: vraag scheikunde 3VWO

mathfreak schreef: Zoek eens even de tekst van de opgave op en zet die tekst hier eens neer.
zie nu dat ik inderdaad de vraag verkeerd heb gesteld, sorry daarvoor!
 
de vraag was: 
jan laat het mengsel afkoelen in de koelkast tot 6C. na een dag zijn er mooie kristallen ontstaan van diepblauw kopersulfaat. laat met een berekening zien hoeveel gram kopersulfaat er maximaal gevormd kan worden.
 
"het mengsel" sloeg als het goed is op de vraag die daarvoor werd gesteld wat als volgt luidde: jan brengt 15gram kopersulfaat in 50ml water. laat met een berekening zien of al het kopersulfaat oplost bij 28C. hierbij zat een grafiek. mijn antwoord hierop was: 50ml past 20 keer in 1000ml, en 15gram x 20 is 300gram kopersulfaat en dat kwam overeen met de grafiek. 

Reageer