as van rotatie bepalen.

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 329

as van rotatie bepalen.

https://pasteboard.co/H9KUFvA.png
papier.PNG
papier.PNG (30.87 KiB) 407 keer bekeken
De eerste spiegeling is in het X3-vlak. De tweede spiegeling is in het vlak met een gegeven normaalvector. De hoek begrijp ik wel, dat is te berekenen met het inproduct van de normaalvectoren. Alleen de as van de rotatie zelf. Ik snap niet hoe je dat zou moeten berekenen. Theoretisch gezien zou je een vector kunnen zoeken die op zichzelf afbeeldt. Maar dat is niet mogelijk op het niveau waar wij nu op zitten. Op het internet vond ik wel uitleg maar dan met eigenvectoren, en dat hebben we nog niet behandeld. Ik weet wel ongeveer nog wat een eigenvector is, de oplossingen waarvoor geldt dat de afgebeelde vector dezelfde richting heeft, maar een (eventueel) verschillende grootte. Ik vroeg me af hoe dit gedaan kan worden zonder het gebruik van eigenvectoren. 

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: as van rotatie bepalen.

Opmerking moderator

Verplaatst naar het vakforum
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer